• RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Antisemitism är ingen ny företeelse. Ända sedan Martin Luthers tid har judehat varit mer eller mindre accepterat, men varför verkar det vara så utbrett bland vänstern? (I Sverige hos S, V och MP, i UK hos Labour.)
    Man försöker dölja det med "det är inte judehat, det är kritik av staten Israel" och liknande.

Jag kommer att ta upp verkliga exempel i tråden, och även svara på frågor.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-20 14:33
    Inser vänstern hur mycket de indirekt stödjer antisemitiska motiv när de så ensidigt och ofta okritiskt ställer sig på palestinas sida?".
  • Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?
  • Anonym (Antiextremist)
    nihka skrev 2024-11-17 19:17:35 följande:
    Men det kommer snart igen: alla uppgifter kommer från Hamas.

Nu har påven  - Hamas gren i Vatikanen *ironi* höjt rösten om att Israel behöver utredas om folkmord i Gaza.
    Ibland undrar jag på riktigt om de själva verkligen tror på det de skriver. Och alla lögner...skäms man inte?
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-17 19:34:16 följande:
    Ibland undrar jag på riktigt om de själva verkligen tror på det de skriver. Och alla lögner...skäms man inte?
    Kanske har rensningarna av rasistiska inlägg gjort att någon nyktrat till något under betänketiden?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Antiextremist)
    nihka skrev 2024-11-17 19:44:45 följande:
    Kanske har rensningarna av rasistiska inlägg gjort att någon nyktrat till något under betänketiden?
    Det får man hoppas men det jag har låga förhoppningar.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:18:42 följande:

Undrar varför man inte berättar vilka som plundrar?

Förmodligen har desperata palestinier i Gaza plundrat hjälplastbilar.

Detta skedde efter att Israel stoppade UNRWA:s lastbilar från att leverera humanitär hjälp i området.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:18:42 följande:

Undrar varför man inte berättar vilka som plundrar?

Svårt hungriga människor som lider svårt?
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:19:23 följande:

Word!

Så är det därför Israel gör folkmord?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-19 11:32:12 följande:
    Förmodligen har desperata palestinier i Gaza plundrat hjälplastbilar.

Detta skedde efter att Israel stoppade UNRWA:s lastbilar från att leverera humanitär hjälp i området.

Det kan jag säga till dig finns inte i den användares repertoar alls, utan bara agenda och de hemska HEMSKA Palestinierna är det enda.

Eller hur antisemitism är hemskt, utom när det är i högern då.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:19:23 följande:

Word!

Det är ett antagande från en av väldens värsta islamofober. Men, Israel är en apartheid på riktigt. 
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?