Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-02-02 16:00:30 följande:
    Ingen finansiering alls inser jag av Jamal och efter denna länk.

Från länken

I juni rapporterade Jerusalem Post att Amin Abou Rashed, 55, och hans dotter Isra, 25, gripits av nederländsk polis, misstänkta för terrorfinansiering. Häktningen meddelades måndagen den 26 juni mot de två åtalade.

• FuckGoggleAskMe

Jamal, jämställdhetens kämpe.

I augusti 2018 talade den socialdemokratiska riksdagsledamoten Jamal el-Haj vid ett valmöte i shiamoskén Aldorr. Där bad han, på arabiska, om röster för att kunna motarbeta en riksdagsmotion om förbud mot hijab på minderåriga barn. Han sa: 

?Föräldrar kommer inte att ha någon rätt att sätta på sin dotter hijab förrän hon blir 18 år och är fri att själv besluta huruvida hon ska bära den eller inte. Ni vet mycket väl att om de inte lär sig att bära hijab i tidig ålder kommer många att avvisa hijab när de fyller 18, eftersom de aldrig vant sig vid den.?

https://www.expressen.se/ledare/hanif-bali/socialdemokraten-jamal-el-haj-har-ratt-om-sloja-pa-barn/

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-02-03 12:01:18 följande:

Okey, du spelar dum, för förtydliga bara för dig då :lol:
    Ser ingen Jamal finansiera nått, gör du :lol:

Att se ett problem och anklaga, det är stor skillnad på.
    SÅ varför göra anklagelser utan fakta, ja, man inser direkt där att agendan i är i farten IGEN.

FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-03 10:06:21 följande:

Jamal, jämställdhetens kämpe.

I augusti 2018 talade den socialdemokratiska riksdagsledamoten Jamal el-Haj vid ett valmöte i shiamoskén Aldorr. Där bad han, på arabiska, om röster för att kunna motarbeta en riksdagsmotion om förbud mot hijab på minderåriga barn. Han sa: 

?Föräldrar kommer inte att ha någon rätt att sätta på sin dotter hijab förrän hon blir 18 år och är fri att själv besluta huruvida hon ska bära den eller inte. Ni vet mycket väl att om de inte lär sig att bära hijab i tidig ålder kommer många att avvisa hijab när de fyller 18, eftersom de aldrig vant sig vid den.?

https://www.expressen.se/ledare/hanif-bali/socialdemokraten-jamal-el-haj-har-ratt-om-sloja-pa-barn/

Jaha?

En intressant sak man observerar här, det är det han sade var säkerligen viktigt för en del av dessa och vad motionen skulle innebära.
    Dock skitbra det inte blev något förbud, för varför förtrycka den förtyckta ännu mer för?

klyban skrev 2024-02-04 11:20:06 följande:

Ser fortfarande ingen finansiering som Jamal gjort, kommer det dröja länge till innan detta kommer?

Eller ska vi bara inse att vi kan sortera ned det i skräpet?
    För det är vad som sker om inte bevis berättar annat, det är lugnt, jag vet redan svaret.

KillBill skrev 2024-02-04 11:03:26 följande:
    Tar du avstånd från Jimmie Åkesson efter hans kontakter med högerextrema politiker som propagerar för folkrättsbrott?

Deras egna kan aldrig göra det allra minsta felet, så nej tror jag är svaret.
    Men gissar på inget svar alls, och sen hoppas fromleriet inte blir för tydligt för alla att se.

Om du tar ett djupt andetag och läser inläggen igen så ser du att ingen skrivit något om Jamals finansiering av någonting, däremot att hans polare har finansierat terrordåd. Han borde inte ha sådana polare när han är politiker. 

Angående slöjförbud så ja, det var en viktig fråga för Jamals väljare och tydligen för honom också. Med ett slöjförbud skulle de redan förtryckta flickorna bli mindre förtryckta och få en större chans till integration. Jamal visar tydligt att han tycker att flickor inte ska få bestämma själva om de har slöja eller inte och antyder även att föräldrarna ska bestämma detta för en 18åring. 

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-02-05 12:44:40 följande:
    Men ändå springer du deras ärenden mest hela tiden, undrar hur du får ihop det.
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 11:50:51 följande:
    Om du tar ett djupt andetag och läser inläggen igen så ser du att ingen skrivit något om Jamals finansiering av någonting, däremot att hans polare har finansierat terrordåd. Han borde inte ha sådana polare när han är politiker. 

Angående slöjförbud så ja, det var en viktig fråga för Jamals väljare och tydligen för honom också. Med ett slöjförbud skulle de redan förtryckta flickorna bli mindre förtryckta och få en större chans till integration. Jamal visar tydligt att han tycker att flickor inte ska få bestämma själva om de har slöja eller inte och antyder även att föräldrarna ska bestämma detta för en 18åring. 

Så det var rent skicksnack då, bra då vet även du det.

Varför vill du förtrycka redan förtrycka flickor?
    Det är exakt vad som sker om man tvingar av dom den typen av klädsel de har.

Jag är för valet, men dubbelförtryck är nog det hemskaste man kan göra mot en annan människa.
    har du en aning hur värdelös en sådan person kommer känna sig och att det spelar precis ingen roll vad hen gör, så är det hens fel ändå.

Du borde skämmas.

Nej, det var inte rent skitsnack. Det är faktum att Jamal umgås med en person som blivit arresterad för finansiering av terrordåd. Tycker du det är lämpligt att en politiker har sådana polare?

Anledningen till att flickor tvingas av sina föräldrar att bära hijab, är att de ska dölja håret för pojkar, och de får inte ha vänner som är pojkar. Tycker du att det är en sund inställning av föräldrarna? Barn vill vara som sina vänner och om andra flickor inte har hijab, vill inte muslimska flickor det heller, men utan slöjförbud kan deras föräldrar påtvinga dem detta. Flickorna själva har inget val, det är ju det som är problemet. 

Hur menar du att ett slöjförbud skulle förtrycka flickorna? De skulle tvärtom få hjälp av samhället att slippa slöja. Att vara utan slöja skulle normaliseras. 

Om det är någon som borde skämmas, så är det du. Du tycker tydligen att föräldrar ska ha möjligheten av tvinga på sina döttrar slöja och därigenom medverka till segregering.
  • FuckGoggleAskMe
    Digestive skrev 2024-02-05 16:56:47 följande:
    Om slöjan ska förbjudas så måste verkligen lagen inkludera övriga religiösa symboler och i samma sammanhang - helt enkelt obönhörligt rättvis. Med det här menar jag inte mer än att vi verkligen behöver vara tydliga och konsekventa med en sådan lag för herreminjössesnamngud, iallafall jag har fått det upp till öronen med motsättningar, polarisering med mera och på mer intima/personliga/sociala plan - jämfört med politiken - har vi inte råd med sådant. Bara så jag inte missförstås.

Jag är född på 80-talet och är av de etniska svenskar som har växt upp väldigt icke segregerat med islam - på den tiden då koncentrationen var lagom nog för att kunna mötas som människor och finna högre värden som förenade oss, exempelvis känslan/tribalismen för stadsdelen vi bodde på - varför det här ämnet är lite svårt för min del. Har träffat alldeles för många muslimer för att ha direkta fördomar men tiderna har såklart förändrats precis som den muslimska demografin i sig (en muslim från Bosnien är inte att likna med en muslin från Saudiarabien och så vidare samt kulturella, religiösa, progressiva, konservativa muslimer är också nyanser som finns). Ämnet är dock nödvändigt att bemöta vilket som.

Aja, mycket av ovan handlar mest om vart jag så att säga kommer ifrån. Det är som sagt ett lite svårt ämne för min del, man ursäktar sig gärna och lämnar ett slags förbehåll.

Hur skulle du se på en sådan lag? Jag föreställer mig främst en åldersgräns samt begränsat till icke privata sfärer så som förskola, skola och dylikt.
    Tja varför inte förbud mot religiösa klädesplagg  i skolor upp t.o.m. gymnasiet och  förskolor? Ingen slöja, ingen kippa. Och ingen Fröken Snusk balaclava eller snöskoterkeps som döljer halva ansiktet heller. Fritt fram för mindre ingripande accessoarer såsom halskedjor med religiösa symboler. 

Jag har och har haft många muslimska vänner, men ingen nära vän som är  väldigt religiös utan de är emot slöjbärande, äta halal etc. Så ja, jag har nog lite fördomar om hur illa det är med hijab pga av deras attityd och erfarenheter. Om en iranska pratar om hur förtryckande det är med slöjor, lyssnar man. 
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-02-05 21:02:22 följande:

Lycka till med det påståendet i domstolen, och det du gör är förtal.
    Igen Jamal har inget med finansiera alls och göra i faktaläget.

Men antar du kör agenda igen, och försöker antyda guilty by association.
    Ledsen, samma svar kommer återstå var gång, nej Jamal finansierar inget.

Såklart det är ett förtryck och har väldigt svårt att se detta skulle vara något bra att förtrycka någon.
    Men antar du ser som du är hjälten på den vita hästen i detta läget?
    Kanske du skulle pröva en empati ifrån en annan ståndpunkt, så kommer du sen inse något och om du klarar av att genomföra empatin.

P.g.a. mina bristfälliga kunskaper i klybanesiska, förstår jag inte riktigt ditt inlägg. Domstol? Förtal? Tycker mig kunna uttyda i alla fall att du tycker att det är acceptabelt för politiker att hänga med t.ex. terroristfinansierare.

Så om det framkommer att Ebba Busch har kompisar som är ledargestalter i Nordisk Motståndsrörelse, Magdalena Andersson går på fester hos Hells Angels och Jimmie Å. har polare i KuKluxKlan, så tycker du att det är ok. Jaha. 

Förstår inte heller vad du försöker skriva om förtryck. Menar du att jag borde känna empati med de muslimska föräldrar som vill tvinga sina döttrar att bära hijab, i stället för att känna empati med döttrarna? Ja det förblir nog en gåta vad du menar, brukar inte förstå dina förtydligande heller.    
  • FuckGoggleAskMe
    Digestive skrev 2024-02-05 23:19:18 följande:
    Något sådant låter vettigt om det slutligen anses nödvändigt.

En av mina bästisar var från Iran. Det var han som lärde mig att även kan vara lämpligt att som svenne-banan att bjuda på mat vid besök, haha. När man tittar tillbaka på det så är det sorgligt roligt hur jag själv kunde bli gödd som en gris av den familjen utan att ens reflektera över saken när vi var hemma hos mig. Helt fantastiskt hur man kan missa kulturella nyanser på grund hemma blindhet.

Men jo, ska det till en sådan lag så ska den vägas rättvist på de finaste instrumenten vi har.
    Ja en lag mot att muslimer proppar i sina vänner för mycket mat behövs nog också hahaha!! Tyvärr är det oftast alldeles för gott också, så svårt att stå emot!
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-02-06 06:30:11 följande:

Så Igen Guilty by association och det är allt du har, men du slår på trumman rätt hårt att Jamal är skyldig, antar det har med agenda och göra.
    Det är ju trots allt hans landsmän, men såklart såna petitesser vill du inte bry dig om.

Att tvinga av en slöja, det handlar knappast om frihet.
    Och då står du där, föräldrar/umgänge kräver slöja, och sen när de går ut kommer nästa förtryckare och kräver den ska av.

Jag förstår du aldrig använde empati och utgick enbart från dig själv.

Personligen tycker jag det borde försvinna med slöja helt, men sen tänker jag ett steg till och ser de olika problemen som dyker upp.
    Kanske du ska pröva detta du med?
    För du kommer lära dig saker då.

Digestive skrev 2024-02-05 23:11:09 följande:
    Nej, utan guilt by legitimization. Det var exempelvis en ära enligt Jamal att få sitta bredvid den här ökande finansiären av terrorbrott, en hedersplats ville han också tillägga att det var.

Men det är såklart inte det samma som att fiska rödlistad ål.

Haha, så dålig semantik ändrar inget, men intressant vi står där fortfarande och hur Jamal "finansierar" hamas.

Jag förstår redan att det bara är agenda du kör, men innan bevis för annat kommer, så kommer du vara fast i den och inte ha något att säga alls som ändrar något det allra minsta.

Att fiska ål är lagligt, bara om du gör det tillräckligt långt upp i vattensystemet.
    Fiska ål nedanför är ett lagbrott, och sånt ser vi inte ens skymten av här med Jamal dvs lagbrott.(Sicket dåligt exempel :lol: )

Visst är det intressant Solig

Mycket intressant att du berättar du inte ens försökt att tänka efter, och när jag säger först förtrycks de hemma, och sen ska staten och förtrycka dom ute.

Vill du försöka igen?
    För där gick det helt åt skogen för dig.

Och även sade jag empati för vad som sker, inte för föräldrar, inte för barn, inte för staten, inte för dig själv, utan för alla problem för hela frågan och där du står som neutral.
    Men lugnt du behöver inte svara, förstår nu att detta var en för stor fråga för dig att svara på och dess komplexa fråga.

FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 23:30:59 följande:
    Ja en lag mot att muslimer proppar i sina vänner för mycket mat behövs nog också hahaha!! Tyvärr är det oftast alldeles för gott också, så svårt att stå emot!

Hahaha, okey, och nu då, vad ändrades med detta tror du? :lol:

Nej jag vill nog inte försöka igen. Så rart att du påpekar att jag inte behöver svara. Dina svar är alldeles för komplexa eller vad man ska kalla dem. 

Vill bara påpeka två saker.
    Ledargestalterna i Nordisk Motståndsrörelse är mina landsmän, men jag känner ändå ingen samhörighet med dem.
    Och, jag har inte sett några spår av vetenskapliga språkanalyser i tråden. 

Semantik (av grekiska sema, "tecken") avser det vetenskapliga studiet av språklig betydelse eller studiet av teckensystems innebörd och tolkning.
    https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Semantik#:~:text=Semantik%20(av%20grekiska%20sema%2C%20%22,av%20teckensystems%20inneb%C3%B6rd%20och%20tolkning.

• FuckGoggleAskMe
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-02-09 08:16:07 följande:

Nu läser jag idag en ny intressant artikel om Jamal Hamas i Expressen. Han har ringt Migrationsverket och presenterar sig som riksdagsman för S, sen har han försökt påverka ett asylärende, han ville att en imam skulle få stanna. Han ville inte att detta samtal skulle registreras! Men det gjorde det naturligtvis ändå då handläggaren följde reglerna. 

Imamen som var så viktig är djupt konservativ , enligt Expressen. Han förespråkar månggifte, att mannen skall disciplinera sina fruar med våld och att kvinnor skall göra det som de kan, dvs ta hand om barnen och sköta hushållet åt mannen.

Passar ju väldigt bra in i feministiska S !? 

Jamal Hamas? Hahaha!
    Ja han påstår tydligen att han inte förstått att det var olämpligt. Riksdagsmän som inte förstår sig på ministerstyre, inte har allmänbildning utan dåligt omdöme, borde sparkas ut. Fast svårt när de drar väljare, verkar det som.  
  • FuckGoggleAskMe
    Rataxes skrev 2024-02-09 14:01:27 följande:
    Snart får vi höra från Argalena om hur Jamal El Hamas vigt sitt liv åt att bekämpa konservativa imamer.
    Hahaha, och åt att bekämpa slöjtvång för småflickor!!
  • FuckGoggleAskMe
    K Markatta skrev 2024-05-09 20:34:27 följande:

Pro-rysk vänsterpopulist bortförd av polis efter att ha stört en manifestation till stöd för sångerskan Eden Golan:

www.expressen.se/nyheter/sverige/kajsa-ekis-ekman-bortford--av-polis-i-malmo-folkmord/

Lysande reklam för Sverige, kom hit, vi hindrar fredliga demonstrationer för ett demokratiskt land, och vi samlar 10 000 demonstranter som protesterar mot att detta demokratiska land skickar hit en tjej som ska sjunga. Sverige är fantastiskt. 
  • FuckGoggleAskMe

Denna kille har nog fullt förtroende för Kristofer Lundberg. 
    Angered verkar vara ett speciellt ställe.
    Kan det vara något i vattnet?

Vänsterpartisten Nousir Sayed Nousir i Angered har hyllat barnbrigader, Hamasmartyrer och syriska islamistgrupper. I våras var han med och fick pris av Jonas Sjöstedt.

https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/vansterpartisten-nousir-sayed-nousir-hyllar-jihad-och-terrorister/

• FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2024-10-01 13:40:54 följande:
    ... du inte förstår vad som händer med stödet för Israel efter de bombat ihjäl 40 000 palestinier.

Du håller alltså med om att kritik mot Israel och antisemitism är samma sak? 

• FuckGoggleAskMe
    KillBill skrev 2024-10-01 19:34:29 följande:
    det är ju ett befängt påstående att kritik mot Israel och antisemitism är samma sak. Tycker du att det är det?
    Det var en artikel om antisemitism och Nikha svarade att stödet för Israel ändrats pga bombningar av palestinier. Alltså ser det ut som om Nikha jämställer antisematism med kritik mot Israel. Jag frågade om detta. 
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-01-13 11:52:43 följande:
    Du hoppas att du står över lagen, komiskt att du inte låter lagen sköta om något fel skett.

Ja en sista varning låter ju harmlöst, eller hur? Sista varning innan vad? Hur kan en student tycka sig vara i en position att skicka varningar till universitetet? 

Oroa dig inte, misstänker att detta hanteras enligt Sveriges lagar och inte enligt vad folk skriver på FL. Att hoppas på avstängning av studenten kan jag och andra ju göra utan att vänta på att det juridiska resultatet. 

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-01-13 13:47:22 följande:

Ska du förekomma förundersökningen menar du?

Ja, uppsåtet är viktigt, sista varningen innan det demonstreras, säger upp sig eller döda?
    Du tror inte det är något som behövs tas i beaktning först?

Jag förekommer ingenting, vad menar du?
    Det viktigaste vid hot är hur det uppfattas. Det demonstreras redan och vem skulle säga upp sig från vilket jobb menar du? 
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2025-01-15 16:46:15 följande:

Jag ställde dig en enkel fråga om vad hoten kunde vara, uppsåt och exempel på vad det kanske kunde vara.
    SÅ hur ska jag där veta vem som ska säga upp sig?
    Är det hotet menar du?

Sen också så försöker du säga att om inget brott skett, vad är då felen?

Det verkar som du inte riktigt tänkt igenom detta i ivern att använde detta som ett slagträ.
    Själv är jag osäker på mycket här, dock kommer jag inte förekomma och använda det som ett slagträ.

Bry du dig ens om det är ett brott eller inte?
    Och varför inte invänta om det är brott som skett och vad det faktiska uppsåtet är med brevet.(Undrar för du ser tämligen ointresserad ut av dessa viktiga detaljer.)

God dag yxskaft som vanligt.
    Jag vet inte vad hotet innebar och det är irrelevant vad jag tror. Du skrev något om någon som sa upp sig och jag undrade vad du menar. Jag försöker inte säga något jag inte säger. Vet inte vad du menar med slagträ. 
    Nej jag inväntar inte juridiska utredningen, jag önskar redan nu att han blir avstängd. 
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?