FDFMGA skrev 2019-12-21 16:50:56 följande:
Mm, jag har noterat att du inte är ensam om detta bland forumets högerdebattörer.
Själv föredrar jag når det är möjligt att försäka se till ett nicks åsikter som en helhet - precis som jag antar att du gör om du samtalar med en person i verkligheten. Jag skulle inte kalal detta för att kartlägga utan snarare att undvika att lägga ett fragment eller en pusselbit på helt fel plats.
Alltså ungefär som du gör när du ser ett fragment och klassar det som vänster. Själv uppfattar jag nog att om man lägger ihop några av fragmenten så visar de en bild av en person som tror att FN har för avsikt att avskaffa nationalstaterna, att invandringen/flyktingströmmarna är ett medel att uppnå detta mål och att elaka ränker smids av Bilderberggruppen.
Höger av det konspirationsteoretiska slaget - och samtidigt den del av högern som ogillar Israel. Den finns ju kvar.
Personer i verkliga livet känner jag till skillnad från de hundratals nick som figurerar här. Om du har koll på vad alla tycker i olika frågor så har du antingen ett bra mycket bättre minne än jag, ev att du tillbringar mer tid på forumet än jag gör, eller ägnar dig åt kartläggning av olika nicks åsikter. Semantiken är inte intressant, poängen här är att jag inte har satt mig in i vad den här specifika antisemiten har för allmänna åsikter.
Sedan skulle jag ju klassificera de åsikter du beskriver som allmän foliehattsgalenskap som inte har med höger eller vänster att göra. Jag förnekar inte att det finns sådana på högersidan så kan du medge att de existerar även på vänstersidan. OK?