Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    K Markatta skrev 2021-04-13 13:36:32 följande:
    Är du inte lite väl konspiratorisk i din kritik av SVT nu? Här är artikeln det handlar om:

www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/tingsratten-friade-om-hets-mot-folkgrupp-nu-tas-fragan-upp-i-hovratten

Håller med om att artikeln är dåligt skriven men en troligare förklaring till det borde väl vara den bristande kompetens som SVT och SR så ofta visar upp snarare än en stor ondsint konspiration inom SVT som syftar till att ge extremister legitimitet.

Vill du ha tips på hur du istället presenterar saklig kritik av SVT kan du med fördel gå in i tråden "Anser du att public service är opartiska" och studera exemplen där.

Hade du kollat min länk hade du sett att kritiken kom från Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) men jag lägger in inlägget i tråden om PS också.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2021-04-13 17:00:10 följande:
    Nu snurrade du till det en smula, Bill.

SKMA kritiserar alltså den artikel från SVT som jag länkade till. Det står i deras blogginlägg.

Frågan är varför du betecknar det som "normaliseringen fortskrider".

Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) kritiserar en artikel från SVT som normaliserar en högerextremist och förintelseförnekare. Har du inte märkt att public service blivit mer undan flyende mot högern?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-04-14 05:32:54 följande:
    För att det är livsviktigt för Partiet att kunna behålla bilden av vilka som är onda och vilka som är goda. Annars riskerar de att förlora makten om folk inte längre ser världen som de ser den..

Så du tycker alltså att kritiken från Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) är obefogad?

Tycker du att det var rätt av SVT att inte nämna att "journalisten" är högerextremist och förintelseförnekare?

Du brukar i andra sammanhang kräva att SR och i SVT ska sätta politisk etikett på de som ingår i programinslag/artiklar. Varför anser du inte att denna princip ska gälla högerextremister och förintelseförnekare?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-04-14 17:15:05 följande:

Socialdemokraterna och islamismen

twitter.com/sjunnedotcom/status/1382047585003831305/

"Vi kräver moskéer, halalmat, anpassning till våra helgdagar och att får bära slöja som vi önskar. Alla ska ha rätt till sin egen religiositet utan att samhället sätter stopp."

Mvh

Broderskapsrörelsen
    (Manifest för muslimska socialdemokrater)

Vilket tragiskt inlägg. Du visar tydligt att du inte representerar religionsfrihet som är av grundfundamenten i vår demokrati.  För att tydliggöra rasismen i ditt inlägg så byter jag religion:

"Vi kräver synagoga, koshermat, anpassning till våra helgdagar och att får bära kippa som vi önskar. Alla ska ha rätt till sin egen religiositet utan att samhället sätter stopp"

Det hade självklart varit oanständig att problematisera önskemål från Sveriges judiska befolkning så som du gör med den muslimska.  

Det är hemskt att du sprider främlingsfientlighet så ogenerat och du borde skämmas!

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-14 19:11:38 följande:
    Synagogorna i Sverige har vi byggt själva, koshermat kan man få tag på även i Sverige, skulle aldrig fallit mig in att kräva att svenska samhället skulle tagit hänsyn till mitt firande av Pesach, Purim, Chanukkah m.m. det har jag kunnat fira när jag var ledig. Kippabärandet har ju dina partivänner i Malmö gjort svårare.

Många moskéer har byggts av församlingen. Har inte muslim samma rätt till helgedom/bönehus, anpassad skolmat, rätt att bära religiösa klädesplagg som en judisk innevånare eller vad har du för problem med att en muslim hävdar sin rätt till religion/religionsfrihet?

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-14 19:11:38 följande:
    Synagogorna i Sverige har vi byggt själva, koshermat kan man få tag på även i Sverige, skulle aldrig fallit mig in att kräva att svenska samhället skulle tagit hänsyn till mitt firande av Pesach, Purim, Chanukkah m.m. det har jag kunnat fira när jag var ledig. Kippabärandet har ju dina partivänner i Malmö gjort svårare.

Jag förstår inte ditt resonemang. Om utövare av samma religion som du tillhör har svårt att bära religiösa plagg borde du ha förståelse för att en annan religion står upp för sin rätt att bära religiösa plagg.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-14 19:45:26 följande:
    Skrev jag att jag har problem med det?, eller ville du bara vantolka?
    Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?
    Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-15 08:17:24 följande:
    KillBill skrev 2021-04-14 19:53:43 följande:

Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?

Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 

Det enda jag gjorde var att skriva att det går alldeles utmärkt att utöva sin religion i sverige utan att behöva kräva en massa särlagstifning.

Det du gör är att vantolka i din iver att kleta ihop mig med någon vars åsikter du tycker illa om.

behåller mina funderingar om varför det är så viktigt för dig att göra så, för mig själv...
    Det var ingen som krävde någon lagstiftning! Har du ens läst inlägget som Flash länkade till?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-15 08:33:38 följande:
    "Vi kräver"
    Var står det "vi kräver" i texten?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?