Antisemitismen inom vänstern, varför?
Jag tycker att vi börjar med att titta på bilden på Dirawis hemsida.
När hon uppmärksammades på vad det var för bok det handlade om tog hon genast bort inlägget och gav följande kommentarer:
"Jag känner igen honom, tror han intervjuat mig någon gång för länge sedan. Hur som så ger han mig en bok och säger LÄS! Jag tog emot boken, sa ?jaha? och tänkte ?inte orkar jag läsa den här boken den ser fett tråkig ut"
"Att inte ha koll på författaren är vanligt eftersom det är omöjligt att förväntas ha koll på allt och alla, men om man lägger upp det på sin blogg så kan det bli fel för människor kan tro att du håller med om personens agerande eller åsikter. Jag förstår att vissa anser att det verkar naivt och ovetande, men det var jag faktiskt i den här situationen. Jag hade inte koll och så är det ibland, man lär sig nått av allt. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig för det var inte min avsikt"
Darwiris bloggpost är inte att betrakta som en antisemitisk handling och även om publiceringen var olämplig (det erkänner Dirawi själv) så kan den inte på långa vägar jämföras med den kände högerdebattörens hemska inlägg där han bl.a. har skrivit att "Krämer är ett klassiskt europeiskt judenamn och betyder just krämare. Ett annat judiskt namn av samma klang är Leugner (lögnare)." och gett meningsmotståndare epitet som "Zionist donkey", "Zionist dog" och "Mr Rothschild" . Jag noterar också att Högerdebattören Hamid utryckt att att boken Om detta må ni berätta (som beskriver förintelsens fasor) var ett sätt för den socialdemokratiske statsministern "Sionisten Göran Persson" att fjäska för Israel.
Den som anser att högerdebattören Hamid och Dawaris handlingar är jämförbara måste vara ideologiskt förblindad.