Antisemitismen inom vänstern, varför?
www.dn.se/nyheter/sverige/statsministern-blaser-till-strid-mot-antisemitismen-det-ar-osvenskt/
Det här passar väl bäst här, antar jag. Vänstern och islamisterna.
Ärkebiskop Anta Jackelen sitter i TV-soffan hos SVT och myser med en islamist.
Gråter sedan ut över "hat" och "hot" som hon får på sin Twitter och säger att hon "måste ta en paus". Lägger ut exempel på detta "hat" och "hot".
twitter.com/BiskopAntje/status/1379044967193120772/photo/1
Det här är alltså det Jackelen själv betecknar som "hat" och "hot". Det är HON som lägger ut dem som exempel.
Läs dem och bedöm själva hur många ni tycker utgör "hat" och "hot".
Oklart om Jackelen har tagit ställning för de flickor som tvingas sitta längst bak i klassrummet på islamistens skola, dolda under slöja.
Biskop Antje Jackelén var inbjuden till ett program på SVT. Hur kan du försvara den här typen av hat som hon blir utsatt för? Jag noterar också att du inte reagerar på tweets där någon vill inskränka yttrandefriheten. Det är faktiskt obegripligt.
Exempel från inlägget som du länkar till:
"Kärringen är galen!"
"SKICKA DETTA JÄVLA AS TILL ALLAHS RIKE"
"Hon är ett hot mot kristendomen och mänskligheten"
"Hon är bara en i mängden, och fler kommer ständigt till. För att ändra på det skulle det krävas en bokstavlig revolution där den första bastionen som måste rivas är PK bastionen som inte bara sprider dumhet utan river demokratin och begränsar yttrandefriheten"
Biskop Antje Jackelén var inbjuden till ett program på SVT. Hur kan du försvara den här typen av hat som hon blir utsatt för? Jag noterar också att du inte reagerar på tweets där någon vill inskränka yttrandefriheten. Det är faktiskt obegripligt.
Exempel från inlägget som du länkar till:
"Kärringen är galen!"
"SKICKA DETTA JÄVLA AS TILL ALLAHS RIKE"
"Hon är ett hot mot kristendomen och mänskligheten"
"Hon är bara en i mängden, och fler kommer ständigt till. För att ändra på det skulle det krävas en bokstavlig revolution där den första bastionen som måste rivas är PK bastionen som inte bara sprider dumhet utan river demokratin och begränsar yttrandefriheten"
Det är tragiskt att folk inom den svenska kristna högern utan att blinka kan ösa ur sig så mycket hat mot Sveriges kvinnliga ärkebiskop bara för att hon som gäst i en TV studio suttit bredvid en muslimsk imam. Det är ett bra bevis på hur långt islamofobi har gått i dessa kretsar. Samma hat som man, med all rätt, fördömer när den drabbar den judiska befolkningen riktar man själv mot den muslimska befolkningen.
Den som kallar Antje Jackelén för as, kärring eller andra epitet för att hon suttit bredvid en muslim är inte är ett dugg bättre än den som sprider antisemitism (och samma sak gäller för övrigt även den som blundar för de hat som just nu drabbar vår kvinnliga ärkebiskop).
Varför sprider du felaktigheter? När jag googlar så ser jag att den aktuella imamen nekar till att vara salafist. Dessutom så är den aktuella imamen anställd som lärare på en skola (han driver inte själv någon skola).
Hur hade du sett på om Biskop Antje Jackelén blivit kallad för "as", "kärring" och "smuts" bara på grund av att hon suttit i en soffa bredvid en ortodox rabbi? Skulle du ha fördömt sådant hat eller menar du att det är ett pris som en kvinnlig biskop får betala om hon sätter sig bred vid en ortodox jude?
Det där är din teori. Själv tror jag att folk framför allt lämnar kyrkan för att slippa betala avgiften till kyrkan. I övrigt så visar människor som kallar andra för "as", "kärring" och "smuts" att de inte klarar av att uppträda i enlighet med den kristna tron.
"Kärringen är galen!" , "SKICKA DETTA JÄVLA AS TILL ALLAHS RIKE", "Hon är ett hot mot kristendomen och mänskligheten"
Det är tydligt att du försöker förminska betydelsen av vad som faktiskt har inträffat. Hur kan du påstå att Antje Jackelén inte blivit utsatt för hat? Anser du inte att detta är exempel på hat? I så fall blir jag uppriktigt sagt förskräckt.
Kärringen är galen!", "SKICKA DETTA JÄVLA AS TILL ALLAHS RIKE", "Hon är ett hot mot kristendomen och mänskligheten"
Partiarbetarna har att stå i för att försöka vidmakthålla tolkningsföreträdet.