Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Jag tycker att vi börjar med att titta på bilden på Dirawis hemsida.

När hon uppmärksammades på vad det var för bok det handlade om tog hon genast bort inlägget och gav följande kommentarer:

"Jag känner igen honom, tror han intervjuat mig någon gång för länge sedan. Hur som så ger han mig en bok och säger LÄS! Jag tog emot boken, sa ?jaha? och tänkte ?inte orkar jag läsa den här boken den ser fett tråkig ut"

"Att inte ha koll på författaren är vanligt eftersom det är omöjligt att förväntas ha koll på allt och alla, men om man lägger upp det på sin blogg så kan det bli fel för människor kan tro att du håller med om personens agerande eller åsikter. Jag förstår att vissa anser att det verkar naivt och ovetande, men det var jag faktiskt i den här situationen. Jag hade inte koll och så är det ibland, man lär sig nått av allt. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig för det var inte min avsikt"

Darwiris bloggpost är inte att betrakta som en antisemitisk handling och även om publiceringen var olämplig (det erkänner Dirawi själv) så kan den inte på långa vägar jämföras med den kände högerdebattörens hemska inlägg där han bl.a. har skrivit att  "Krämer är ett klassiskt europeiskt judenamn och betyder just krämare. Ett annat judiskt namn av samma klang är Leugner (lögnare)." och gett meningsmotståndare epitet som "Zionist donkey", "Zionist dog" och "Mr Rothschild" . Jag noterar också att Högerdebattören Hamid utryckt att att boken Om detta må ni berätta (som beskriver förintelsens fasor) var ett sätt för den socialdemokratiske statsministern "Sionisten Göran Persson" att fjäska för Israel.

Den som anser att högerdebattören Hamid och Dawaris handlingar är jämförbara måste vara ideologiskt förblindad. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-18 19:05:36 följande:

OK, hon har alltså blivit intervjuad av Lasse Wilhelmsson? Då kan man fråga sig följande:
    Kollade hon upp vad det var för figur? Det gör väl alla normala människor som blir intervjuade av någon de inte känner? 
    Om hon kollat upp L.W. hade hon då tagit emot boken om hon inte hållt med om det som skrivs? 

Om jag skulle göra reklam för en bok så skulle jag kollal upp vad innehållet och författaren var fär något innan. Men det är ju jag...

Ett axplock av kommentarerna ur hennes blogg: (juridiskt är hon ansvarig för dessa även om hon själv inte skrivit dem)

?sionisterna asså , dom ska alltid ligga bakom allt (JUDAR) !!!
    ?
    ? Israeler och judar är omänskliga. de har inget blod i kroppen.?

?en droppe blod av en arab är värd 1000 israeler?

Det är ju lite märkligt att hon drar till sig judehatare i samma grad som en hög gödsel drar till sig flugor...

Vad talar för att hon blivit intervjuad av Lasse Wilhelmsson?

Så när du inte hittar något som Gina 
    Dirawi själv har skrivit så drar du fram kommentarer som andra har gjort i kommentarsfältet på hennes blogg för snart 10 år sedan? Vad tror du att du hittar för kommentarer i konversationerna på nazistsajten Nationell.nu där högerdebattören Hamid huserade?

• KillBill
    Korianders skrev 2020-10-19 01:39:45 följande:

En sak som ofta inte tas upp när det pratas om hur utsatta judar är i Sverige är, att alla judar i Sverige kan, precis som du TS, flytta till ett land av likasinnade (med samma bakgrund o gemenskap) och bli medborgare där, om det blir för hemskt i Sverige.

Den försäkringen har ingen helsvensk (alltså utan judisk bakgrund). På det sättet är ju etniska svenskar mer utsatta i Sverige.

Vi har inget annat land att fly till.

Du, ts, kunde ju uppenbarligen flytta och bli medborgare i ett land du trivs jättebra i, där du känner samhörighet med andra, med samma bakgrund som dig.

Frågan till dig är: vart tycker du att vi svenskar ska fly/flytta när vi blir utsatta i vårt eget land?

För långt många fler svenskar har blivit utsatta här, av gäng och våldsverkare som explicit ger sig på svenskar.

Vad har du gjort eftersom du måste fly?  Hade du hängt med på SO lektionerna hade du känt till att du som EU-medborgare har du rätt att bo, jobba, studera, söka jobb eller leva som pensionär var du vill i något av EUs 27 medlemsländer och skulle du emigrera till Polen eller Ungern så är jag säker på att du kan hitta likasinnade där..

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-19 08:35:06 följande:
    Vet du inte vad du skriver?

?Jag känner igen honom, tror han intervjuat mig någon gång ?

Från ditt inlägg 985

Hon känner igen personen som gav henne boken men varför tror du att den personen är just Wilhelmsson?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-19 11:59:09 följande:

Det framgår inte av ditt inlägg

Tja det framgår inte heller att det var Wilhelmsson, vad var det som dig att tro att det var han?
  • KillBill
    Evakarlss skrev 2020-10-20 02:51:10 följande:
    Så, för att vissa andra länder är krigshärjade och har människor som måste fly, tycker du att Sverige lika gärna kan bli ett sånt land med? För att det, genom vänster"logik", ska vara så att alla människor har det lika dåligt?

Så trött på vänsterns vidriga syn på människor, att alla ska ha det lika dåligt, då är det minsann "jämställt"... Nej, vi är en hel del här som faktiskt älskar vårt land, Sverige, och vill kämpa för att vårt land INTE ska gå samma öde till mötes som vissa andra länder. Men om det ändå skulle bli så vill vi, precis som de svenskar med judisk bakgrund, kunna ha ett tryggt och säkert land med likasinnade att flytta till.

Ni i vänstern är så himla "bra" på att utse vissa grupper till "tycka synd om"- offer som ni deltar med och använder för att godhetssignalera. Ni tror att det bästa man kan göra är att försöka dra ner alla till samma nivå, för oj vad jämlikt det blir då.

Inse att det inte är många som vill veta av er falska "godhet" eller "omtanke", de flesta människor kämpar för sig själva och sina likasinnade, helt naturligt.

Ni i vänstern blir utnyttjade av folk som skrattar bakom er rygg och inte bryr sig om er egentligen. Ni är för dumma för att fatta det. Riktiga människor kämpar för sig själva, sin familj, sitt land. Och kan därför ha respekt för andra som gör det. Falska godhetssignalerare tror att de hjälper hela världen genom att sparka på sitt eget land. Oerhört patetiskt.
    Padirac skrev 2020-10-19 21:08:37 följande:

Är det ett till Sverige du vill ha någonstans på klotet som du kan fly till? Så att inte bara judiska människor har en säker tillflyktsort. 

SDs vurmare brukar ju gilla Ungern, kanske är det en plats för dig att känna sig hemma i som du kan fly till.

Du verkar inte ha förstått att du skriver i en tråd om antisemitism.

Den svenska flyktingpolitiken bygger på FNs flyktingkonvention som kom till i början av 50 talet för att hantera situationer som under andra världskriget då miljoner krigsflyktingar (många av dem judar) var på flykt. Det är rätt skrämmande att sådana som dig (och andra som befinner sig långt ut på högerkanten) inte längre vill stå upp för en humanistisk människosyn och för människor som flyr från krig och förföljelse.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-20 08:45:59 följande:
    ?Jag känner igen honom, tror att han intervjuat mig nån gång?

Hon fick boken av någon som intervjuat henne tidigare. Lasse Wilhelmsson är inte journalist så det känns långsökt att det skulle vara han. 

• KillBill

Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA)

• KillBill
    Crash Man skrev 2020-10-25 09:21:23 följande:

Nu är det förvisso inte den högerextrema ideologin som står för den mesta antisemitismen.

Högerextrema och konservativa muslimska grupperingar står för en stor del av antisemitismen.
  • KillBill

Återigen har en sverigedemokratisk politiker avslöjats med koppling till nazism.

expo.se/2020/10/sd-politiker-aktiv-i-nazistchatt

citat:

Louise Wallenblad är ersättare i Nacka kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna och ledamot i den lokala partistyrelsen. Nu kan Expo avslöja hur hon samtidigt är aktiv i en nazistisk chatt knuten till Nordiska motståndsrörelsen.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?