Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2019-12-29 14:26:52 följande:

Vad håller du på med? Jag hoppas att du blir avstängd för att du publicerat denna antisemitiska film.

Vad var det för något? ser att personen är deleted så det måste varit värre än den vanliga dyngan?
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-12-29 21:15:47 följande:
    Se Mentats inlägg. Det var en antisemitisk youtubevideo som propagerade för att historien om Sions vises protokoll skulle vara sann.
    Ja herreg-d, såg det sedan...
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    member skrev 2020-01-21 15:12:07 följande:

Det är bara Israel som har ett unikt beskydd mot all form av kritik, säger du minsta lilla så är du nazist och antisemit.
    I USA så hatar alla på trump för att han vill bygga murar.
    I Israel har dom 4 meter tjocka murar som är 14 meter höga runt hela Israel, för att stoppa invandrare, speciellt flyktingar.
    Männskor som närmar sig skjuts med verkanseld, dvs dödliga skott av automatvapen och prickskyttar.

Säg något om det och du är antisemit.
    Så inte konstigt att människorättsorganisationer åker på stämpeln även dom.

Klassiskt du vet vem som styr när du ser vem du inte får kritisera.

Har du hittat dina "fakta" på nordfront? Eller hittat på själv? Det finns säkert någon av Israelhatarna här som kan ryggdunka dig.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    member skrev 2020-01-23 10:54:43 följande:
    Vilken fakta är det som du förnekar?
    Att Israel är inmurat?
    Att dom skjuter mot Palestinier och flyktingar?

Ska jag posta video och bilder på skjutningar och murarna åt dig?
    Du vet att det jag skrev är sant därför kommer du inte med någon motfakta utan bara svammel.

Motbevisa mig att murarna inte finns i Israel.
    Motbevisa mig att flyktingar inte skjuts i benen och i magen.
    member skrev 2020-01-23 10:59:40 följande:

en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrier

www.google.com/search

Klicka på bilder, murar och vakttorn som dom skjuter flyktingar ifrån.

Det är emot familjelivs regler men annars hade jag postat videos där flyktingar skjuts i benen med högkaliber vapen så att dom går av helt i slamsor. Och flyktingar som skjuts i magen.

Du vet att det här är sant, sluta ljug i tråden.

Så bra att du själv länkar till fakta som visar på att du ljuger...

Tänker inte bemöta dina lögner mer än så här:

Från din egen länk -

"

About 90?95% of the barrier will be constructed as a "multi-layered fence system"[27] with the IDF's preferred design having three fences, pyramid-shaped stacks of barbed wire on the two outer fences, a lighter-weight fence with intrusion detection equipment in the middle, an anti-vehicle ditch, patrol roads on both sides, and a smooth strip of sand for "intrusion tracking".[28]

On average, the barrier contains a 60-metre (200 ft) wide exclusion area.[29] Some sections are wider (up to 100 metres (330 ft)) due to topographic conditions.[30] The width of some sections (about 6% of the barrier) is 3 metres (9.8 ft) where the barrier is constructed as a concrete wall up to 8 metres (26 ft) high. These sections are narrower, require less land, and provide more protection against snipers. Wall construction is more common in urban settings, e.g., Qalqilyah and Jerusalem, and in areas where people have been killed by snipers, e.g., the Trans-Israel Highway.[3"

"multi layered fence" 

Vet du vad det är? Det är ingen mur runt hela Israel...

Varför tror du att den byggdes? Svaret finns i slutet av det citerade stycket:

"provide more protection against snipers"

"in areas where people have been killed by snipers"

Fortsätt du med dina lögner från nordfront och liknande... Du gör bara bort dig ännu mer.

Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    nattuw skrev 2020-01-23 21:23:55 följande:
    Menar du att Israeler, likt det gamla DDR, skjuter de som försöker fly från Israel eller att de skjuter araber som vill fly till friheten i Israel?
    Det är oklart vad som avses. Kan det vara judiska flyktingar som försöker fly till tryggheten hos hezbollah/hamas?
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    EnAnonumius skrev 2020-01-24 06:22:44 följande:
    Du hävdar att TS är en faktaförnekare..

Kanske på tiden att du slänger fram (neutrala) källor som stödjer det du hävdar är fakta.

Och hur menar du med "olagligt utvecklade kärnvapen"?

Jag bryr mig inte om personen ifråga det dyker upp sån "flaming" till och från. Personerna bakom brukar bli avförda efter ett tag de brukar inte kunna hålla sig utan visar sitt rätta jag efter ett tag. Bara att ignorera.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70

Sveriges statsminister var på besök i Jerusalem förra veckan på Yad Vashem

https://www.yadvashem.org/holocaust-forum-2020.html

https://www.varldenidag.se/israelkommentar/sverige-har-misslyckats-med-att-skydda-sina-judiska-medborgare/reptao!KRDJRT66mBrKteJjpGcmRQ/

"I sammanhanget har därför deltagandet av Sveriges statsminister, Stefan Löfven, mer eller mindre passerat under radarn. I den svenska regeringens pressmeddelande inför Löfvens avresa till Jerusalem betonas pliktskyldigt vikten av att minnas Förintelsen och att bekämpa antisemitism.

Dessutom passar man på att lyfta fram den Förintelsekonferens i Malmö senare i år som statsministern själv kommer att stå värd för. Det är idel fagra ord, fjärran från de kontroverser som omger de ovannämnda länderna.

När den judiska människo­rätts­organisationen Simon Wiesenthal Center (SWC) nyligen vittnade inför USA:s kongress om den växande antisemitismen i Europa, nämndes emellertid varken Polen, Ungern eller Ukraina. I stället var det Frankrike, Sve­rige, Tyskland och England som stod i fokus.

”Sverige har misslyckats med att skydda sina judiska medborgare och deras institutioner”

Jag tror att Stefan Löfven menar allvar, när han talar om antisemitismen i Sverige. Det vore ännu lättare att ta hans ord på allvar om han t.ex. gjorde något åt sitt ungdomsförbund, SSu i Skåne. Eller den okritiska finansieringen av UNRWA

https://www.varldenidag.se/nyheter/judar-uttryckte-oro-for-sverige-vid-lofvens-jerusalembesok/reptaw!xUb0jA8eHif9Otw4D9Dz9A/

Jag har inte hört det själv, men läste att han (S.L.) i radio i morse erkände i morgonstudion att den ökande antisemitismen huvudsakligen beror på att Sverige accepterat stora mängder radikala muslimer som hatar Israel och judar på ett våldsamt sätt.

Stolt Sionist.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?