• Anonym (Ts)

Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(

Nu är det igång igen med årets mest ångestfyllda årstid för. Sommaren!

Har blivit så sen två år tillbaks sen jag började leva i bonusfamiljen.

Först och främst så är jag förbannad på min man som trots att han jobbar hela sommaren förutom i juni månad har lovat sitt ex att deras två barn ska vara hos oss i juni och juli månad. Detta retar gallfeber på mig för han har bokat två veckors utlandssemester till oss i juni men sen åker han iväg o jobbar på annan ort i juli månad. I juli månad har barnens mamma semester men hon vill inte heller ha dem så de har sagt att båda ska vara hemma med mig i juli.

Jag orkar inte längre!

Först o främst så hade det funkat ifall hans barn hade vart självständiga men det är de inte. Hjälper inte till hemma o båda kräver maten serverad och den yngsta får inte lämnas ensam hemma. För att inte tala om den här utlandssemestern, den borde vara avkopplande o härlig men jag får bara ångest innan vi ens kommit iväg. Vet bara hur det vart tidigare pr när vi har rest där båda grinade o ville sova med sin pappa så att jag fick sova själv i ena rummet o vår tvååring i det andra. Dels det o sen alla krav på vad som ska göras och aktiveras o jag måste bara ta hand om vår lilla när dem åker iväg.

Sommaren o semestern gör mig bara tröttare ön nånsin o så ska det inte vara.

Har krävt att han ändrar om juli månad men han vägrar o jag säger att jag och vår lilla inte följer med på utlandsresan o då hotar han mig med att det är slut.

Hur ska jag göra?

Ska tillägga att hans barn är 19 och 16 år gamla så att ni förstår min irritation.

• Svar på tråden Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(
  • Lucius Vorenus

Han hotar med att göra slut om du inte passar upp på hans vuxna barn?!

Låt det sjunka in en stund.

• Anonym (Ts)
    Duckan skrev 2019-06-03 14:33:28 följande:

Han åker över till exet när det är hennes vecka ifall hon jobbar kväll o stannar där o lagar eller levererar mat åt dem.

Ingen som har övervägt att ha mat färdigt i frys och kyl som de bara kan värma om det är så illa ställt med deras kokkunskaper?

När matlådor saknas hemma så står alla helt lamslagna. Jag har blivit medberoende och så stressad av det så jag handlar alltid hem fullt med matlådor så inte helvetet bryter loss. Jag har blivit så stressad och deppad av den här familjen så jag känner inte igen mig själv.
  • Anonym (Ts)
    Boll86 skrev 2019-06-03 15:52:31 följande:

Men alltså vad fan? En 16-åring och en 18-åring som inte ens kan utfodra sig själva? Vad har hänt med dagens ungdom. En 18-åring torde väl gå sista året på gymnasiet, då bör man vara mogen nog att tvätta din egen tvätt, diska sin egen disk och laga sin egen jävla mat. Annars kommer det bli ett jävligt hårt uppvaknande den dagen det blir dags att lämna boet. Men det kanske dessa ungar aldrig planerat att göra? Lider med dig TS, ställ lite krav på barnens föräldrar detta är för fan inte ditt jävla ansvar.

Förlåt för alla svordomar. Blev upprörd.

Jag tror aldrig att nån utav dem kommer flytta hemifrån så länge som allt serveras. Sen så kan jag tycka att det är väldigt irriterande att ingen utav dem sommarjobbar eller helgjobbar o att föräldrarna inte är på om det.
  • Duckan

Jag tycker att du bara säger nej ts. Nu är det nog med dalt och gör han verkligen slut pga det så var det ingen att hålla fast vid.

Visa honom alla svar du har fått.

• Anonym (saywhat)

Jag skulle dumpat direkt, en man som är pappa till ett vuxet barn och ett nästan vuxen barn som inte är självständiga, en man som gör planer som enbart straffar mig negativt utan att ens inkludera mig i besluten, en man som hotar med att göra slut ifall jag inte lyder hans själviska beslut.. tja den mannen förtjänar inte mig. Inte dig heller. 

Sedan kanske det inte är lika enkelt för dig då situationen kompliceras av att du av någon helt oförståelig anledning valt att skaffa ett barn med en så värdelös pappa men det har du dig själv att skylla för. 

En 16-åring ska kunna åka iväg utomlands själv, har man ett barn så gammalt som inte ens klarar av att lämnas hemma en stund själv har man så grovt misslyckats som förälder att jag inte ens vet vad jag ska säga. Och ska även sova hos pappa på semestern? 

• Anonym (Moa)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-03 14:13:13 följande:
    Jag funderar på det och funderar på att flytta hem till min mamma över sommaren.

Ett till dilemma jag har är att jag är gravid, så dålig planering men får lösa det.
    Det låter som ett bra förslag!
    Om han har uppfostrat sina barn 16 och 19 år så illa att de inte kan vara ensamma hemma så får han vara hemma med dem!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-06-03 14:27:54 följande:

Varför ska 2åringen vara varannan-vecka?

För att det är deras gemensamma unge!
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-03 14:11:32 följande:
    Det tycker jag med men säg det till min sambo o hans ex!

Han ringde och skällde ut mig en gång när jag varit borta en hel dag och sa att jag ville att hans barn skulle svälta ihjäl som hade varit själva hemma en hel dag.

Skämtar inte! Ingen av de har nån diagnos men hur ska jag säga. Båda är väldigt bortklemade!
    Makens barn var lika bortklemade, men de insåg ganska snabbt att jag inte tänkte serva dem. Efter att ha gått utan mat en hel dag så skällde maken på dem, och de insåg nog själva med att skulle de äta så fick de också fixa det själva.

Aldrig jag hade accepterat att han ringt och skällt på mig, jag hade bett honom dra åt helvete och ta sina ungar med sig!
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-03 16:58:08 följande:
    Jag tror aldrig att nån utav dem kommer flytta hemifrån så länge som allt serveras. Sen så kan jag tycka att det är väldigt irriterande att ingen utav dem sommarjobbar eller helgjobbar o att föräldrarna inte är på om det.
    Vill inte 19 åringen flytta, plugga i annan stad?
    Låter inte som en normal 19-åring.
  • Ess
    Anonym (Moa) skrev 2019-06-03 18:36:33 följande:
    Vill inte 19 åringen flytta, plugga i annan stad?
    Låter inte som en normal 19-åring.
    De blir handikappade och försenade av att klemas för mycket.
Svar på tråden Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(