Ny partner som förlorat sin far
Ge bara en stor varm kram när ni ses. Därefter tar du det som det kommer beroende på hur han mår. Var bara lyhörd och lugn. Känn inte att du ska vara på något speciellt sätt.
Ge bara en stor varm kram när ni ses. Därefter tar du det som det kommer beroende på hur han mår. Var bara lyhörd och lugn. Känn inte att du ska vara på något speciellt sätt.
En sak till jag tänkte på: Man får skratta. Det betyder inte att ens sorg är mindre. När min far oväntat gick bort samlades släkten i en chock. Men ändå kunde vi skratta mitt i all bedrövelse. Jag tror det är viktigt att inte tänka att man ska vara si eller så i en sorg. Kanske minns man en rolig episod, kanske är det med små barn som säger något tokigt osv. Man är samma människa även om man är väldigt ledsen.
Jag har haft stor nytta av era råd. Försökt att bara vara närvarande; en famn, fotmassage, hemlagad mat, tagit mig tid att lyssna när han pratar och försökt strukturera saker som vi gör när han har svårt att fokusera. Han är väldigt handlingskraftig och har börjar röja med papper, nycklar, fastigheter och bilar och jag hänger på i bakgrunden när han ber mig och ser mest till att det blir lite chill mellan varven också. Han har bett mig följa med på begravningen och det känns som ett stort förtroende.
Någon mer input från er andra?