• Anonym (Spettizt)

BF februari 2020

Hej,

Någon mer än jag som precis plussat och väntar barn i februari?

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Erlov

Oj jättesvår sits! Jag har inte varit i samm sits så vet inte om jag är til nån hjälp mu.

Mitt bästa tips är kommunikation, det är a och o i alla lägen. Du kanske inte behöver säga att du irriterar dig och är less, men förklara att saker inte känns helt bra för tillfället men att du gärna vill att det ska bli bättre.

Försök ordna lite kvalitetstid med varann! Ni kanske behöver nåt som tänder gnistan lite extra för en kväll.

Lycka till!

Anonym (Förvirrad) skrev 2019-06-22 20:30:20 följande:

Hej!

Jag går gärna med i gruppen lite senare ???? är fortfarande så tidigt (v6)så vill avvakta lite, men en liten fundering. Jag och gubben har ett barn sedan innan och relationen har verkligen satts på prov efter första barnet. Vi har alltid sagt att vi vill ha tätt så om detta håller kommer vi i februari ha 2 under 2år.. men alltså just nu är jag så less på gubben.. han irriterar mig bara och jag vet inte om det är hormonerna som påverkar en del med... men finns det någon med något typ av solskenshistorie kring att vara less på partnern i början av graviditeten? Just nu tror jag ju inte att vi är ett par om 10 år.. vill såklart inte separera från honom då vi har en hel del år på nacken i förhållandet.. men bara så trött på alla onödiga diskussioner... kan tillägga att jag älskar honom så No worries

• CVK
    Erlov skrev 2019-06-23 11:24:31 följande:

Grattis!! :) jag har br 17 februari enligt appen så då är vi nära!

Jag har inte alltför mkt symptom än så länge. Ömma bröst och lite molvärk från och till. Har du mycket symptom?

Det är verkligen superspännade!

Jag har också ömma bröst och molvärk (känns lite som att mensen ska komma närsom). Illamåendet har inte slagit till ännu.

Känns som en evighet till vecka 12. Har så svårt att slappna av...
  • Anonym (Förvirrad)

Det värsta är att vi har egentligen väldigt bra kommunikation. Men måste nog se till att vi får in mer kvalitetstid! Det gör ju väldigt mycket på humöret och känslorna om man ser varandra lite mer liksom.

Erlov skrev 2019-06-23 11:27:54 följande:

Oj jättesvår sits! Jag har inte varit i samm sits så vet inte om jag är til nån hjälp mu.

Mitt bästa tips är kommunikation, det är a och o i alla lägen. Du kanske inte behöver säga att du irriterar dig och är less, men förklara att saker inte känns helt bra för tillfället men att du gärna vill att det ska bli bättre.

Försök ordna lite kvalitetstid med varann! Ni kanske behöver nåt som tänder gnistan lite extra för en kväll.

Lycka till!

• Erlov

Då har vi samma! Jag har inte heller börjat må illa, inte heller känt nån speciell trötthet. Kvällstrött, men det är jag alltid så det är ingen direkt skillnad ;)

Jag känner lika! Jag har dock bokat ett tidigt ultraljud vecka 9. Har ett par missfall i bagaget så känner att jag vill göra en koll så snart det bara går!

CVK skrev 2019-06-23 12:23:37 följande:

Jag har också ömma bröst och molvärk (känns lite som att mensen ska komma närsom). Illamåendet har inte slagit till ännu.

• Erlov

Är det ditt första barn? :)

Håller tummarna för att det ska gå bra för oss!!

CVK skrev 2019-06-23 12:23:37 följande:

• CVK
    Erlov skrev 2019-06-23 13:38:42 följande:

Ja första barnet. Håller tummarna !!
  • CVK

Ja första barnet. Håller tummarna !!

Är det första barnet för dig också?
  • Erlov

Vad spännande!!

Ja första för mig med (förhoppningsvis????)

CVK skrev 2019-06-23 15:14:29 följande:

Ja första barnet. Håller tummarna !!Är det första barnet för dig också?

• Alucia

Hej :)

Plussade 2 veckor sedan, Bf 2020-02-05. Är gärna med i facebook gruppen.

• Alucia

Hej :)

Plussade 2 veckor sedan, Bf 2020-02-05. Är gärna med i facebook gruppen.

Svar på tråden BF februari 2020