Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019

Nextchapter skrev 2019-08-05 22:32:44 följande:

Hejsan!

Är också inne på vårt första försök och väntar nu tålmodigt till BIM 14/8. Hade ÄL 31/8 enligt min app P-Tracker som jag loggat min mens i i ett par år nu.

Vi lyckades inte superbra att få till det nära ÄL pga sv semester och sovförhållandena men 4 dagar innan beräknad ÄL och 3 dagar efter. Vi får se hur det går :)

Till saken hör dock att jag de senaste dagarna haft lite molvärk i tjejmagen och ner mot ljumskarna och lite stickningar plus ömma bröstvårtor vilket jag aldrig brukar ha. Värk har har ju haft lite innan men bara vid mens. Idag är värken ännu värre så är säker på att det inte bara var inbillning, vilket jag trodde först.

Tycker dock det verkar va lite väl tidigt att känna av symptom?

Nån mer som upplevt samma eller har nån fundering på vad det kan va och om det ens kan va riktiga symptom?

Varje gång vi försökt har jag fått så, men aldrig när vi inte försökt. Jag är helt säker på att det är ett befruktat ägg jag känner av (fast folk påstår ofta att det inte är möjligt..) :) Tyvärr var det många månader då jag fick mens sen ändå, att ägget inte lyckades fästa/utvecklas, men nu senast så kände jag likadant och då blev jag gravid :)
  • Anonym (.)
    Nextchapter skrev 2019-08-06 07:11:09 följande:

Okej, jag förstår. Så förvirrande med symtom man inte känner igen. Ja nått skumt och annorlunda är det iallafall, får väl se om några dagar om det visar sig vara nått som fastnat :)

Ja det är bara att hålla tummarna :D det är en jobbig väntan, särskilt när man känner massa saker och börjar hoppas!
  • Anonym (.)
    Nextchapter skrev 2019-08-06 10:20:52 följande:

Ja verkligen!

Får se om jag kan hålla mig till BIM eller om jag testat i helgen, har test där det står att man kan testa 6 dagar innan och på söndag är det 4-5 dagar innan. :P

Jag har testat tidigt många månader och analyserat test efter svaga streck.. den här månaden var jag utomlands och kunde inte testa, så fick testa en dag efter bim när mensen var sen. Då fick jag ett staarkt plus som man inte kunde tvivla på, det var väldigt skönt! Men jag vet ju själv att det är nästan omöjligt att hålla sig om man har möjlighet att testa;)
  • Anonym (.)
    Nextchapter skrev 2019-08-06 11:46:13 följande:

Haha ja, vi får se om vi kan hålla oss, det gäller att inte öppna paketet med de 2 testen i bara, haha! Men synd att ?slösa? ett för tidigt bara för att man är så nyfiken ;)

Ja, och blir det negativt blir man besviken men samtidigt finns hoppet att det var för tidigt! ^^ lycka till iallafall :)
Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019