Inlägg från: Anonym (Hoppas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppas)

Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019

Är 22 år och jag och min sambo på 29 år har precis börjat försöka att skaffa vårt första barn. Har varit gravid en gång för 1,5 år sedan men gjorde då abort. Så hoppas nu innerligt på ett plus som skulle göra oss oerhört glada, istället för panik-känslan jag hade vid min förra graviditet när jag fick plus på stickan.. har inte ätit p piller sedan februari men det är nu denna månad vi har börjat försöka, så har använt ägglossningsstickor och skulle ha min mens igår enligt mina beräkningar, men ingenting än. Hoppas dock inte på någonting, är beredd på att det kan ta lång tid men jag är ung och har tiden på mig! Vill inte stressa så jag mår dåligt av det , vill att detta ska bli en fin tid!

• Anonym (Hoppas)

Plussade en dag efter jag skrev detta inlägg här, testade eftersom mensen inte kom när jag trodde och hade test hemma så kände varför inte? Vi blev så oerhört chockade och glada då vi inte hade förväntat oss att det skulle bli denna månad eftersom det var första riktiga försöket för oss! Men fick tydliga starka streck och gravid 2-3 veckor på clearblue digital! Nu får vi bara hoppas att graviditeten vill stanna, jobbiga veckor när man oroas för missfall..

Hoppas alla ni andra också plussar! Lycka till <3

Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019