Inlägg från: Anonym (Lila) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lila)

Vi har inte sex och jag klättrar på väggarna

Vad som kommer att hända är att din självkänsla snart är i botten. Im det inte redan är så så kommer det snart bli att du bara fokuserar på de dåliga sidorna hos henne. Du kommer att störa dig och reta dig mer och mer och hon kommer göra samma tillbaka. Ni drar ner varandra istället för att lyfta varandra och stötta.

Vad du borde göra är att säga att det är viktigt för ditt eget mående att ha en plan för framtiden. Att leva i ovissheten kan få vilken mur som helst att spricka.

Ni kanske kan behöva hjälp utifrån men ta då det beslutet tillsammans. Det finns online tex.

För att DU ska kunna må bättre så måste HON hjälpa dig att förstå. Hon måste kunna svara på dina frågor, he dig lugnande besked, kompromissa om framtiden. Hon kanske kan tänka sig att tillfredställa dig på andra sätt än vid samlag. Som det är nu så får hon sina behov stillade. Hon har inte behovet att ha sex, hennes behov är att få förståelse och inte tjatas på eller pressas. Hon vill kyssas och kramas och du ger henne det. Men du är inte alls tydlig med vad DU behöver för att må bra. Tänk om hon aldrig berättat för dig om anledningen. Tänk så dåligt du hade mått då. Att inte veta. Du gör så mot henne nu. Du går och tänker och känner jättemycket men du involverar inte alls din sambo. Hon är din familj! Öva pp att vara tydlig. Skriv ner om det är jobbigt att prata. Men du måste börja visa hur du känner inuti, i ditt hjärta, din magkänsla. Varje gång du stoppar undan en känsla istället för att lyfta den med henne så tar du från din självkänsla. Snart finns inget kvar och då kommer du inte ens att förmå dig att ta dig ur relationen.

• Anonym (Lila)
    en blind vän skrev 2019-05-25 11:39:29 följande:

Mycket bra skrivet. Du bryr dig om din man. Skönt att höra att ni forfarande är tillsammans.

Tack, det värmde mitt hjärta att läsa.
  • Anonym (Lila)
    Anonym (// Pontus i Sundsvall) skrev 2019-05-26 22:45:40 följande:

Hej!

Återigen mycket bra tankar här i chatten.

Jag inser att en diskussion trots allt måste ske. Det kommer vara jobbigt för oss båda men min sambo är värd det. Jag älskar henne, men samtidigt mättar hon inte mig. Jag känner mig inte fullständig, vilket gör mig rädd. Jag gillar inte att lockas utav andra tjejer, även om det sker. Jag hoppas att en diskussionen leder till något bättre. Jag vill inte bryta upp med min sambo innan vi gett det en värdig chans. Men livet är för kort för att vänta... eller? Samtidigt kan jag många gånger inse hur fantastiskt min sambo är och hur tomt livet skulle vara utan henne. Är det kärlek? Vad är kärlek till en partner? Vad är kärlek till en bror eller syster? Jag känner mig förvirrad.

Mycket bra att du bestämt dig för att inte bara låta det fortgå så här. Ni kommer båda att få en mycket bättre relation om ni båda får komma till tals utan att den andre brusar upp eller tar det som personligt påhopp. Det är en konst att kunna diskutera rätt. Du uttrycker dig fint i skrift så var inte rädd för att lämna de stora tankarna skriftligt så din tjej har tid att fundera och inte könna sig tagen på sängen och då går i försvar och tar på sig offerkoftan. Alternativt att du vill prata om en viktig sak och att ni innan bestämmer reglerna. Inte avbryta varann, lyssna, fråga om nått är otydligt, återupprepa för att vara tydlig. Troligtvis är din tjejs självkänsla och kanske självförtroende nere i botten det med. Då kommer hennes reaktion vara att hon tycker synd om sig och ser dig som ett egoistiskt svin som bara tänker med kuken. Men så är det inte alls eller hur? Var beredd på att hon kommer reagera på fel sätt. Ditt jobb är att styra diskussionen så hon inte könner sig anklagad utan faktiskt som den viktigaste personen i världen just då. Känner du att det spårar ur så ta en paus.

Det kan vara dumt att nämna att du ser henne som ett syskon. Säg då hellre god vän eller rumskompis.

Du kommer att fixa detta galant! Följ ditt hjärta. Stanna inte för att du inte tror att du klarar dig utan henne. Stanna för kärleken.
Svar på tråden Vi har inte sex och jag klättrar på väggarna