Vi har inte sex och jag klättrar på väggarna
Hej,
Jag och min sambo har varit tillsammans i ca. 2,5 år. Vi har i skrivande stund inte haft sex på mer än ett år, och inte ett "bra" sex på 1,5 år. Jag är 23 år gammal.
För att göra en lång historia kort har min sambo problem med underlivet. Hon har de senaste två åren blivit rädd för sex. Det är svårt att göra henne upphetsad. Att prata om sex gör henne stressad, arg och otaggad. Hon vill bara kramas och pussas. Jag förstår det, men jag börjar klättra på väggarna. Jag har länge saknat den sexuella kontakten. Jag upplever att min kärlek till henne långsamt övergår till en sån typ av kärlek som jag har för min familj, till exempel min bror. Jag älskar henne men behöver den sexuella delen i förhållandet. Jag har ofrivilligt öppnat upp ögonen för andra tjejer som jag ser på stan eller gymmet. Samtidigt så hoppas jag att vårat sexliv och vårat förhållande någon gång skall läka, och att min sexuella attraktion till henne åter ska glöda. Vi bråkar en del men inte om sex, jag försöker alltid respektera sex-grejen. Vi är dock olika som personer och löser problem på olika sätt. Jag har svårt att prata med min sambo om hur jag känner det, detta då jag lovat henne att inte stressa fram sex och dylikt genom att påpeka min sexuella frustration. Hon säger att hon ska komma till mig om hon väl blir upphetsad, vilket aldrig händer.
Jag undrar därför om någon där ute har erfarenhet av en situation som denna. Är det värt att fortsätta vänta på henne utan att riskera att kärleken förtvinar ännu mer? Jag behöver sexuell kontakt för att känna mig bekräftad.
// Fundersam och ledsen Pontus i Sundsvall