• lindy45

Vi har inte sex och jag klättrar på väggarna

Hej Pontus

Jag har själv varit i din tjejs situation. Sex gör ont och till slut undviker man det för att även psyket tar stryk av smärtan och känslan av att vara otillräcklig för sin partner.

Han ville som du inte såra, utan led i tysthet, vilket ledde till att vi som du säger levde som syskon. Två år var vi helt utan sex, så pass att vi slutade kramas och mysa också.

Till slut var det jag som tog upp frågan om vi skulle leva så här så kunde vi lika gärna strunta i det.

Sakta började vi närma oss varandra genom att vara mer fysiska utan sex. Vi såg till att sitta nära, mysa, kyssas mm.

I början var det viktigt för mig att lita på att det inte ledde till sex.

Ju mer vi pratade med varandra om hur vi kände desto mer förståelse fick vi för varandra och med förtroendet och tryggheten i att vi gjorde detta tillsammans ökade även lusten.

Tänk på att för de flesta tjejer sitter lusten i tryggheten inte i hur man blir tagen på eller hur man uppvaktas.

Berätta absolut för henne att du saknar er tillsammans. Var ett stöd för henne att söka hjälp.

Ca sju år har gått sedan vi hade denna kris, lusten har kommit tillbaka med tryggheten och nu har vi ett mkt aktivt sexliv.

Älskar du henne och vill satsa. Gå varsamt och ärligt fram.

Lycka till

Svar på tråden Vi har inte sex och jag klättrar på väggarna