• Oschlaka

Förbjud SD

Vi har gott om lagar som kan med lätthet förbjuda partier organisationer m.m som SD. Politiker av den demokratiska världen måste ta sitt ansvar nu!
    Förbjud SD och dess systerpartier i Europa nu!

• Svar på tråden Förbjud SD
  • Oschlaka
    LenaL79 skrev 2019-05-29 00:31:53 följande:

Inte ens kommunismen är förbjuden.

Då är det självfallet väldigt mycket längre innan SD skulle kunna förbjudas.

Både V och MP är väl bra mycket mer extrema i vissa frågor än SD?

Vi bör väl kunna förutsätta att demokratin i vårt moderna samhälle klarar av att hantera såväl extrema ismer som de ovan uppräknade extrema partierna?

Det är stor skillnad på kommunism och nazism!

Nazister är mördare
  • Oschlaka
    Oschlaka skrev 2019-05-29 06:33:16 följande:

Nazister är mördare

Baserat på hudfärg
  • plättarmedsylt
    Oschlaka skrev 2019-05-29 06:34:05 följande:

Baserat på hudfärg

Och kommunister är mördare baserat på andra saker.
  • Oschlaka
    plättarmedsylt skrev 2019-05-29 07:53:20 följande:

Och kommunister är mördare baserat på andra saker.

Jag pratar om rasister nu
  • Don3
    Oschlaka skrev 2019-05-29 08:06:58 följande:

Så det är bättre att du mördar någon för de inte delar din världsbild och ideologi än om de kommer från en annan världsdel?

I min värld är ett mord ett mord.
  • plättarmedsylt
    Oschlaka skrev 2019-05-29 08:06:58 följande:

Så det är ok att vara mördare så länge man inte är rasist?
  • Oschlaka
    Don3 skrev 2019-05-29 08:10:50 följande:

Så det är bättre att du mördar någon för de inte delar din världsbild och ideologi än om de kommer från en annan världsdel?

I min värld är ett mord ett mord.

Var har jag sagt att jag mördar?
  • Oschlaka
    plättarmedsylt skrev 2019-05-29 08:21:48 följande:

Så det är ok att vara mördare så länge man inte är rasist?

Nej mörda är fel oavsett vad
  • plättarmedsylt
    Oschlaka skrev 2019-05-29 09:35:28 följande:

Nej mörda är fel oavsett vad

Så vari ligger den ?stora? skillnaden mellan kommunism och nazism då? Båda är ju mördare.
  • LenaL79
    Oschlaka skrev 2019-05-29 06:33:16 följande:

Nazister är mördare
    Har du aldrig läst någon som helst historia?
    Hur kan du ha mage försvara och rättfärdiga kommunismens massmord med att nazister är mördare?
    Menar du då att det är det ok att jag mördar dig därför att någon annan har mördat någon?
    Vad vill du då säga, vad är ditt eget personliga budskap, till kommunismens offer och de efterlevande till tidigare kommunistiska massmord?

Kommunismen har dödat och förtryckt fler människor än vad Nazismen har gjort. Det framgår om du så bara läser historia i en minut!
    Dessutom pågår kommunismens härjningar mot folket alltjämt och ännu i dag.

Jag förmodar att du är en inbiten s k rödgardist och därför väljer jag den första länken jag hittar till en av dina röda tidningar:
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/79GX8/kommunismen-har-dodat-en-miljon-om-aret-sedan-1917
    Så kan du sedan själv googla vidare till riktiga fakta, så kanske du slipper fortsätta leva i total förvirring och villfarelse?

OBS: Jag tar mycket starkt avstånd från nazism,
    och lika starkt avstånd från kommunism.
  • eraldahl
    Oschlaka skrev 2019-05-29 06:31:52 följande:
    Vi har redan censur på många olika områden.
    Det var precis det som var min poäng. Ge det några år och Sverige blir precis som nazisterna. Skillnaden är bara att man börjar utrota "rasister" istället. Samma tänk annan folkgrupp. Rasister är inte farliga. Människor som du är.
  • LenaL79
    eraldahl skrev 2019-05-29 14:11:20 följande:
    Det var precis det som var min poäng. Ge det några år och Sverige blir precis som nazisterna. Skillnaden är bara att man börjar utrota "rasister" istället. Samma tänk annan folkgrupp. Rasister är inte farliga. Människor som du är.
    Du menar väl "Sverige blir precis som kommunisterna"?
  • eraldahl
    LenaL79 skrev 2019-05-29 14:45:57 följande:
    Du menar väl "Sverige blir precis som kommunisterna"?
    Fascism är fascism. Utrota alla som inte infinner sig i gruppens norm. Beteendet påminner mer om nazisterna än kommunisterna. Enda skillnaderna är att målgruppen förändrats och att Svenskarna är helt okapabla till handling. Man försöker springa så långt ifrån ena högra diket att man blint springer ner i det vänstra. 
Svar på tråden Förbjud SD