värmlandsjänta skrev 2019-06-17 03:41:16 följande:
håller helt med!! tycker den här tråden varit guld värd på många sätt och kan säkert fortsätta vara.
hur mår ni som fött i era underliv nu? för mig har det gått 5 dygn sen förlossningen och blödningen har avtagit väldigt bra (tror jag?), vet inte vad som är normalt men jag har nu kunnat gå över till vanliga bindor utan vingar. känns riktigt bra och undrar om det kanske har med hallonbladsteet att göra?
tror även eftervärkarna är ett minne blott. så skönt!
går dock fortfarande på alvedon/ipren för att det svider och är ömt där nere. det gör ont att sätta sig och ställa sig upp. går långsamma promenader men ångrar mig lite efteråt då jag märker att det blir mer ont. får försöka gå kortare sträckor oftare istället.
Ja känner mig fortfarande massakerad där nere.. 8 dagar sen förlossningen nu :) men ja har ju framfall av urinblåsan och ändtarm sen 3e barnet o det är ganska kännbart just nu. Det är främre slidvägg som är försvagad så inte säkert det hjälper denna gång med knipövningar.
Får lixom trycka tillbaka urinblåsan lite uppåt om ja gått lite för mycket. O även om ja ska kissa o inte kan få ut allt kiss så kan ja få trycka tillbaka den.. Sen får ja även hålla emot urinblåsan när ja ska bajsa. Haha. Trevlig info va?!
Men bajsa kan ja göra utan problem.. Hehe..
Sen har ja ju nått jävulskt ont fortfarande av foglossningen, främst över blygbenet och ljumskar.. Blä.. Haha