Canama skrev 2019-07-15 09:43:46 följande:
Vi kör också vasken eller en hink som vi köpt för ändamålet, tänkte köpa en potta när hon blir lite större. Upplever också att hon blir så nöjd av att få tömma sig! Min mamma och svärmor däremot tycker att de är vansinne haha! De undrar vem som kommit på dedär och varför hon ska måsta bajsa i en hink när hon är så liten.. försöker förklara men de går inte in! Vi gör de enbart för hennes skull och skulle sluta direkt om vi inte upplevde att hon känner sig nöjd...
Hur märker du att din bebis är färdigbajsad? Vi har lite svårt med det. Min sambo håller henne tills hon blir ledsen, men jag tycker att man borde märka innan de att hon har tömt sig färdigt... Samtidigt vill man ju inte avbryta om hon inte är klar haha!
Jag har fått många olika reaktioner när jag haft blöjfria bebisar, men de flesta tycker det är häftigt att det fungerar. Det är ju ändå bara västvärlden som håller på med blöjor så länge, större delen av världens befolkning håller ju naturligt på med EC. I Kina finns det bebiskläder med slits mellan benen för enklare kissning
.
Vi har en sån där insats till en pottstol, en liten lagom potta med handtag - perfekt att potta bebisar på
. Vi har en i bilen också, och den får plats i ryggsäcken också.
Tycker att bebisar allra oftast bajsar först och kissar som avslutning, men det stämmer förstås inte alltid. Jag brukar vänta en liten stund när de verkar vara färdiga, och om de blir ledsna så struntar jag i det. Jag säger alltid ?ssss? när jag håller bebis över pottan så att de förknippar det ordet med tömning. Då kan jag ibland säga det fler gånger när jag misstänker att de inte är färdiga och då brukar de slappna av och om de inte är färdiga kommer det mer.
Just nu har jag en liten bajsmaskin som producerar otroliga mängder varje dag så det blir mååånga pottningar
.