Zary skrev 2019-05-18 06:20:12 följande:
Oj ja det kan ju bli lite känsligt när de blir äldre oxå! Jag tror jag läste nånstans att det är bara 5-7% chans att de kommer en specifik dag BF +/- 7 dagar och ännu mindre chans längre från BF så vi får hålla tummarna!
Men va spännande att både haft tvillingar och nu ensam bebis i magen. Har det varit stor skillnad på graviditeterna?
Jo, hoppas ju på det. Det här är ju barn nr 7 som ligger i magen nu och tvillingarna är nr 4 & 5 så jag har ju erfarenhet av båda delarna
. Stor skillnad är det dock på att vänta enlingar och att vänta tvillingar! Magen blir jättestor mycket fortare och det är ett väldigt liv i magen efter v. 20
. Ibland trodde jag att de skulle hoppa ut tvärs genom magen när de höll på som värst. Stor skillnad efteråt också förstås, med två små att amma och bära. Men efter att ha fått två känns det väldigt lätt med ?bara? en bebis
.
Förra graviditeten lyckades jag missa exmannens ( som jag har de första 5 barnen med ) födelsedag med 2 dagars marginal så jag hoppas på tur den här gången också.