MelinaG skrev 2019-06-29 11:23:50 följande:
I morgon är vår lilla tjej två veckor. Hon är extremt krävande, sover endast en timme i taget (och är dessutom svår att söva), hon tycker inte om vagnen eller bilstolen, heller inte att bli vaggad eller ligga på mage på min mage. Behöver amma henne varken timme, och även där skriker hon och släpper bröstet även om det finns massa mjölk. Tar inte napp och är allmänt missnöjd hela tiden. Ofta skriker hon oavsett vad jag gör.
Mitt första barn var så otroligt lätt som bebis, sov gott och var nöjd bara man gav mat, bytte blöja och vaggade så det här är lite av en chock och väldigt påfrestande då jag fortfarande också mår dåligt efter förlossningen. Väldigt svårt att få babylyckan att infinna sig och just nu vill jag bara spola fram tiden ett tag då jag hoppas att det blir bättre...
Förstår att det är tufft med en liten ledsen bebis,
. Har du provat bärsjal? Mitt första barn var inte missnöjd, men han gjorde inget annat än att amma och bli buren konstant och sov max 10 min om han inte låg i famnen och ammade. För min del var det ju skönt att han var först, det är värre när det finns fler barn att ta hänsyn till.
Det andra jag kan komma på är om hon är överkänslig mot mjölk ( alltså om du äter/dricker komjölk )då en del bebisar kan vara det i början. Min 2-åring hade tokledsna perioder dagligen de första två veckorna innan jag fattade att det berodde på det. När hon var 6 månader gick det bra att äta mjölkprodukter igen ( fetaost och smör fungerade tidigare ).
Hur känner du dig i kroppen annars, hinner du återhämta dig något efter förlossningen?