Greta Thunberg är överskattad
Ja, en mening och enda som kom var en ad hominem av dig.
Är inte det intressant med tanke på vad du just skrev
Ja, en mening och enda som kom var en ad hominem av dig.
Är inte det intressant med tanke på vad du just skrev
Jaså, du är inte en trumpnisse, om det är sant så är det mitt fel.
Men man måste tyvärr tillägga att trumpnissar pratar så som du, så vad är skillnaden då?
Greta är en opinionsbildare och inte en som DIREKT arbetar med miljöfrågor på beslutsnivå, hon är bara 16år och borde vara självförsörjande.
Så de som ställer frågor om, vad hon har gjort, har inte insett att hon är en opinionsbildare.
Vill du inte se mig skriva ad hominem, så sluta med ad hominem och prata sak.
Det är ju det UPPENBARA valet för slippa få ad hominem på sig, men vi ser det har inte gått bra i någon Greta tråd, utan person är det mest viktiga att prata har vi märkt.
Allt jag gör är att berättar att ad hominem så säger man inget om sak.
Vilket man verkar bli upprörd över att man inte kan förolämpa person, istället för prata sak.
Det är enkelt få ad hominem att sluta, men då msåte man sltua prata person.
Och det klarar inte en del av, av någon underlig anledning.
Tycker inte du det är underligt att det är så svårt och prata sak för er?
Det är precis som ni inte har nått och säga ens, då sak så sällan vill diskuteras.
Har aldrig problem med ad hominem på ad hominem, har du?
Och vända på det funkar liksom inte, kanske först om man slutar med ad hominem och jag fortsätter.
Men ad hominem på ad hominem, det bekommer mig inte det minsta.
Men finner inte du det rätt märkligt att man måste prata person istället för sak mest hela tiden?
Att man inte finner sak inrtessant att diskutera, det måste innebära man inte har någon argumentation ens.
Men som opinionsbildare måste detta vara en av de bättre sakerna man klan uppnå, och få BMW visa upp sig och få ögonen på sig i en miljöjippo som det nu blir i och med de högerextrema är så upprörda om hon skulle a flyget och få dom att tro Greta är inte för miljön.
Då det mesta är svart och vitt för dom, där man vill få det till om Greta alla minsta form släpper ut 1 co2, så är det samma som Greta inte vill annat än förstöra miljön.
Det är så låg nivå diskussionen håller, därför är det viktigt att påpeka dessa.
Ingen som ens inbillar sig bilar inte är miljöfarliga, men det finns olika nivåer på miljödåligt också(tänk inte falla under svart och vitt argumentation, för då blir det upprepning av svart och vitt)
(Och det du anser inte har med dig att göra struntar du i, då det är till för par andra här och inte dig, så du inte tror jag lägger ord i din mun och jag faktiskt tänker på andra och inte dig.)
Gör gärna det, men glöm inte av att ad hominems på ad hominem, dom ignorerar jag.
För då är du och skäller framför fel dörr
Men om du inte vill ha ad hominem, sluta med det själv och börja prata om Greta i sakliga termer.
Hybris är när någon tror dom äger och kan bestämma över andra människor.
Så den lär du aldrig ha någon framgång med och så länge det sker.
Men om man inte förstår vad en opinionsbildare är, och börjar prata om arbetslivserfarenhet till/om en 16åring.
Då är man ute och seglar rejält(Ingen pun påtänkt ens på segla)
Det du nämner om arbetslivserfarenhet, det kan vi tala om 20år eller så och när Greta faktiskt arbetat.
Nu blir det rätt patetiskt att prata om arbetslivserfarenhet till en 16åring, då det är självförklarande att hon har en extremt begränsad sådan pga sin ålder.