Greta Thunberg är överskattad
earthdata.nasa.gov/learn/sensing-our-planet/v...
Helt meningslöst att diskutera nått med klimatet och vulkaner.
Och enbart för vulkaner kan vi inte göra ett skit åt.
Men ja, de bara spär på problemen, rätt självklart.
Helt meningslöst att diskutera nått med klimatet och vulkaner.
Och enbart för vulkaner kan vi inte göra ett skit åt.
Men ja, de bara spär på problemen, rätt självklart.
Det jag reagerade på var att de vulkaner vi sett, är obetydliga i jämförelse.
Man skulle nog kunna säga tom att de inte ens existerade i jämförelse, som små puffar
Dock är en sak vi ska tänka på, inget med vulkaner ändrar nått i klimatfrågan och vad vi kan göra.
Och av enkla anledningen att vi kan inte påverka dom det allra minsta.
Om du uppvisar vetenskapsförnekning, så lovar jag dig att jag berättar det tydligt för dig.
Undra när vi får redan på vad som var agenda.
Och om du ska säga nått, så får du ge källor och påståenden som är kvantifierad i forskningen.
Vad för forskning gör DN?
Vad för anställda forskare har DN?
Är detta den klassiska "I am not a scientist, BUT..."?(Och sen bara forsknings påståenden)
En ny rapport från Citibank pekar mot att klimatkrisen kan leda till en serie ekonomiska chocker - något världens centralbanker och privata investerare måste ta på allvar. Stora belopp står på spel för företagen, skriver bland annat tunga ekonomen Willem Buiter.
Det är ingen som ser kostnader som nått att prata om, om man sen ändå dör pga klimatet stänger ned för denna mängd människor och leva på jorden.
Sen är även grön energi en lukrativ bransch, dock inte så extrem som fossilindustrin som vi kan klara oss nästan helt utan.
Men då är ju det lugnt för din del, men nu lyfter du detta.
Vilket bara gör vi tar en runda till saklighet och Greta, och det är i princip all forskning står bakom henne.
Då måste du vara glad att du lyfter Greta så vi får se henne igen
Tack!
Dock vet vi inte det stämmer, snart komemr det nya saker som gör hon komerm synas över hela världen.
Kan du utveckla hur vi du ska uppnå inget klimat?
Spränga jorden?
För det är den enda jag kan komma på som får bort klimatet.