Vi som precis plussat efter IVF
Tack <3 vad söt du är! Nu ska jag försöka slappna av och fira med pizza ikväll :)
Tack <3 vad söt du är! Nu ska jag försöka slappna av och fira med pizza ikväll :)
Då ligger jag precis en vecka före dig för jag är i vecka 7+3 idag :)
Det kommer du säkert att ha! Hur mår du idag? Något illamående?
Konstig fråga, är det nån som får ont av sex? Alltså att det börjar tokkrampa efteråt? Verkar vara ganska vanligt i tidig graviditet när man googlar, och ofarligt vid problemfria graviditeter, men det är ju jätteläskigt!
Jag har totalt tappat smaken för kaffe! Jag som älskar kaffe annars men nu smakar det bara bränt och äckligt! Sen blir jag sjukt hungrig ibland och då blir jag illamående men det går över när jag äter :)
Tänk vad olika det kan vara! :) jag tror inte du behöver vara orolig. Mina symtom kommer och går också. Plötsligt är jag normalhungrig och plötsligt är jag dödshungrig. Brösten ömmar typ fortfarande inte, bara lite på morgonen eller när de legat stilla en längre stund. Men jag förstår såklart din PRO. Vi tog ett clearblue digitalt dagen innan UL för att se så att hcg inte minskat. Kändes bra att veta innan så att det inte blev en jobbig överraskning att nivån gått ner. Men efter det har jag inte tagit fler och kommer nog inte göra heller :)
Är det på tisdag du ska på UL?
Den här gången krampade det inte så mycket men oj vad det gjorde ont i "öppningen". Slemhinnorna är väl helt åt skogen. Måste fråga om man får äta membrasin eller nåt. Blir då inget mer ligga om det ska vara såhär, tråkigt när lusten ändå finns. Trist att vara så öm redan innan man ska på vul i veckan också, lär inte bli så skönt men finns värre saker att oroa sig för inför det besöket såklart!
Håller tummarna för er på VUL idag!!
Åh vad skönt! Grattis! Jag började också gråta när jag låg där med benen i vädret. Helt naturligt :) vad sa dom mer?
Åh vad skönt! Grattis! Jag började också gråta när jag låg där med benen i vädret. Helt naturligt :) vad sa dom mer?
Stort grattis mulin! Vilken härlig känsla!!
Vill börja med att gratulera alla härinne. Har själv gått igenom IVFkarusellen och nu när jag har mitt lilla mirakel i famnen så är det så roligt att läsa om er som lyckas och har allt det här framför er. Så kan inte låta bli att kika in här...
Angående sex. Min upplevelse (och vet att det var många andra jag pratade med då) var att det pendlade en del. Men att det blev bättre. Efter ett tag var sexet helt fantastiskt. Man blev känsligare, men på ett bra sätt. Det höll i sig i stort sett hela graviditeten. Dock hade jag väldig foglossning och var sjukt stor så blev inte så mycket sista tiden av det skälet. Men var ju grymt sugen hela tiden och när vi fick till det var det riktigt bra. Mannen tyckte det var lite läskigt när magen började synas och kännas, men han tyckte det vägdes upp av hur bra sexet var. Så håll ut så blir det nog bättre.
MEN! Slemhinnorna är skörare under graviditeten så använd glidmedel.
Var också beredda på att det kan bli en del sammandragningar, vilket kan kännas lite obehagligt. Dessutom kan det kännas lite lustigt när bebisen börjar röra sig så det känns och syns.