Inlägg från: Solros80 |Visa alla inlägg
  • Solros80

Vi som precis plussat efter IVF

Kandelaber skrev 2019-06-21 10:53:46 följande:

Ok ingen har nämnt det här.. vi är 33 och 36 år. Borde man göra det då..?

Jag tror att man erbjuds Kub när kvinnan är över 35. Men om ni har fått erbjudandet är det bara bra. Det är ju inget skadligt, bara ett extra ultraljud kombinerat med lite prover. Jag tycker att det är skönt att få bekräftat att allt ser ok ut.
  • Solros80
    Kandelaber skrev 2019-06-22 14:00:52 följande:

Nä har inte blivit erbjuden nånting men kanske får höra på inskrivningen!

Jaså du har inte haft inskrivning än. Det förklarar saken för det är då din barnmorska ska lägga upp en plan för dig. Jag hoppas att du får det då, annars är det bara att be om det. Jag tror att det ser lite olika ut i olika landsting men i de flesta landsting har man rätt till kub om man är över 35.
  • Solros80
    Sälkut2012 skrev 2019-06-24 20:41:04 följande:

Här är vul i nästa vecka och är nu i 6+ 3 iaf utan mängder symtom men inga blödning far etc. så låt oss hoppas att detta fet fastnade ??????????

Det har säkert gått bra sälkut12. De flesta av oss får symptom senare. Mitt illamående kom igång på riktigt i sjunde vecka och har jag ändå tvillingar vilket vanligtvis ger lite mer symptom.
  • Solros80
    Örebroaren91 skrev 2019-06-24 19:25:44 följande:

Hej!

Vi plussade efter en första insättning den 10/6, beräknat mitten av Februari.

Förstår absolut din oro, vi ska på första ultraljud den 5/7 och är livrädd jag också att dom antingen ska säga att det är tomt därinne eller att hjärtat inte slår..

Tror att denna oro kommer ifrån att man haft tufft från första början med att ens kunna bli gravid, klart oron fortsätter. 

Har du några symptom av graviditeten? 

Grattis till plusset örebroaren!
  • Solros80
    mulin skrev 2019-06-25 16:44:34 följande:

Jösses.. nu börjar nerverna komma tillbaka efter det tidiga ultraljudet, Fick vara lugn i ungefär tre veckor iaf. Om lite mindre än två veckor ska vi på KUB. Är såå orolig att det ska ha dött? emellan ultraljudet och KUBen. Jag är fortfarande lite illamående och så men utöver det har symptomen lanat vilket jag också förstår är normalt.. usch vill spola fram tiden två veckor nu.. hur går det mer alla era nerver?

Jag hoppas att allt är som det ska. Om du fortfarande känner av illamåendet borde det vara ett tecken på att bebis utvecklas och mår bra. Men om du är jätte orolig, kan det inte vara bra att göra ett privat vul? Två veckor kan kännas som en evighet om man går med den oron.

Själv är jag upptagen av illamåendet som tagit över helt. Just nu känner jag inte någon oro. Jag har kub 17/7, men om symptomen börjar avta innnan dess och jag börjar oroa mig gör jag nog ett privat Vul emellan.
  • Solros80
    mulin skrev 2019-06-26 11:35:23 följande:

Är inte just känslan av att symptomen minskat som gör mig orolig, jag vet ju att det väldigt ofta lugnar sig efter några veckor och de säger ju att illamåendet brukar bli bättre efter ca 12 veckor och jag går in i veck 12 imorgon :) är bara oron över lag.. måste åka minst två timmar enkelväg för att få tillgång till ett privat UL så jag ska försöka hålla ut :)

Jag förstår mulin.. Den oron finns nog mer eller mindre hos de flesta av oss som har varit i IVF karusellen. Men vad skönt att du går in i vecka 12 nu!! Du har kommit en bra bit på vägen ju.
  • Solros80
    vill2017 skrev 2019-06-26 23:08:11 följande:

Hej Mulin! Mitt illamående har släppt helt nu (peppar,peppar) och mina symtom är typ helt borta förutom små ilningar ibland. Tycker också det är jättejobbigt när symtomen avtar men det står som du säger typ överallt att det är normalt. Har KUB om exakt en vecka.

Oh va skönt att slippa illamåendet ändå! Jag förstår att det kan få igång orostankar. Men när jag ligger och plågas av illamåendet kan jag inte låta bli att bli avundsjuk på dig. Njut av att vara gravid och mår bra.
  • Solros80
    vill2017 skrev 2019-06-26 23:08:11 följande:

Hej Mulin! Mitt illamående har släppt helt nu (peppar,peppar) och mina symtom är typ helt borta förutom små ilningar ibland. Tycker också det är jättejobbigt när symtomen avtar men det står som du säger typ överallt att det är normalt. Har KUB om exakt en vecka.

Oh va skönt att slippa illamåendet ändå! Jag förstår att det kan få igång orostankar. Men när jag ligger och plågas av illamåendet kan jag inte låta bli att bli avundsjuk på dig. Njut av att vara gravid och mår bra.
  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-28 16:19:39 följande:

Tack för peppen <3

Vi åkte in till kvinnokliniken idag och fick ta lite prover och göra vul.

Läkaren kunde se en hinnsäck på ca 9 mm och vad han trodde var en gulesäck, men inget foster. Jag borde vara i vecka 6+2 nu men han sa att det är mer troligt att jag är i 5+ något.. känns inte bra men jag försöker att inte deppa ihop allt för mycket. Är jag i 5+ kan det ju absolut vara för tidigt för att se någonting. Då kan det ju också förklara att jag fick 3+ på digitala senare än jag räknat med.

Det som var positivt var att min blödning inte hade gjort att något lossnat. Slemhinna och hinnsäck såg bra ut trots allt.

Fick en ny tid nästa torsdag, men har också en tid hos rmc sen innan på tisdag. Vet inte om jag ska avboka den eller gå dit. Läkaren tyckte absolut vi skulle vänta minst till torsdag innan vi kollade igen men jag känner att det skadar ju inte att kolla på tisdag också. I värsta fall vet jag ju att det fortfarande kan vara för tidigt om de inte hittar något då.

Ååh varför kan det inte bara få gå lätt? Känns så jävla tråkigt att fortsätta må dåligt och oroa sig efter allt vi redan gått igenom :(

I vilken vecka gjorde ni första vul och vad kunde man se då?

Jag beklagar verkligen att det har varit så omtumlande för dig. Det måste kännas jätte jobbigt att först blöda och sedan inte få bekräftelse på att allt är som det ska. Men det låter som att du ändå kan ha ganska stora förhoppningar. Om det är så att du bara är i vecka 5 är det inte alls konstigt att man inte kan se något.

Vi gjorde en Vul i vecka 6+4,då kunde man se ett tickande hjärta och en hinsäck med något otydligt i. Sedan gjorde vi Vul i vecka 7 igen och kunde se två tickande hjärtan. Så det kan hända mycket på några dagar.
  • Solros80
    vill2017 skrev 2019-07-04 14:49:47 följande:

Nu har vi gjort KUB och fått bra resultat så jag känner mig nöjd. Kändes skönt att se den sprattla och vi har stirrat ihjäl oss på kortet vi fick med oss. Hoppas det gått bra för er andra också!

Vilka glada nyheter.. Jätte stort grattis!
  • Solros80
    LLW skrev 2019-07-06 11:48:27 följande:

Hej tjejer.

Igår fick jag genomgå en medicinsk abort för att få ut det som fanns kvar av mitt MA. En extremt traumatisk upplevelse som tog 12 timmar från att vi kom till sjukhuset tills att vi äntligen fick åka hem. Har aldrig varit med om sådan smärta i hela mitt liv, och vill aldrig uppleva det igen.

Vi kommer ta en paus nu ett tag framöver. Om vi orkar börjar vi med ivf nr 4 i höst, annars avvaktar vi längre. Sen i oktober förra året har vi gjort tre behandlingar och genomgått ett missfall, så jag tror att min kropp behöver vila och återhämta sig ett tag.

Önskar er här i tråden stort lycka till, ni förtjänar all verkligen all lycka efter att ha gått igenom ivf och allt som hör till. Kram

Jag beklagar verkligen LLW!!! IVF karusellen är verkligen tuff. Vissa av oss får kämpa länge. Vi genomgick 2 IVF med 6 misslyckade återföringar innan vi fick vår första plus. Det har varit mycket slitsamt, men när man väl lyckas tycker man att det har varit värt mödan. Ta dig tid att sörja och vara arg på hur orättvist det kan vara ibland. Jag hoppas innerligt att du kan samla den kraft du behöver för att orka kämpa vidare. Förr eller senare blir det din tur, även om det känns långt bort just nu. Ta väl hand om dig!
  • Solros80
    mulin skrev 2019-07-10 13:10:38 följande:

KUB i måndags som gick såå bra, vi fick låg sannolikhet på avvikelser och en 10 cm lång bebis dök upp på skärmen och sprattlade runt och drack vatten när vi gjorde oss en kik. Gud vilken lättnad <3

Härligt, grattis!
Svar på tråden Vi som precis plussat efter IVF