Inlägg från: Solros80 |Visa alla inlägg
  • Solros80

Vi som precis plussat efter IVF

Kandelaber skrev 2019-06-10 15:05:15 följande:

Jag får boka ett tidigt vul via gynmottagning, det är inte på min hälsocentral dom kan göra det.

Så ska kolla upp det! Känns saftigt att vänta till slutet på aug annars!

Jag det gör du rätt i. Det är inte klokt att behöva vänta till slutet av augusti.
  • Solros80

Hej på er alla!

Idag var vi på Vul och såg 2 fina tickande hjärtan som beräknas vara i vecka 7. Den ena var 0.94 cm o h den andra 0.96. Underbart!

• Solros80
    vill2017 skrev 2019-06-12 18:30:31 följande:

Åh vad roligt!! Grattis!!

Tack så mycket!
  • Solros80
    mulin skrev 2019-06-13 13:43:11 följande:

Stort stort grattis!! Vad häftigt :)

Tusen tack mulin! Det känns både underbart och skrämmande med tanke på alla risker. Men man får vara tacksam. Vi har ju längtat så länge och nu har vår dröm en chans att gå i uppfyllelse.

Hur mår du? Hur går det för dig?
  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-14 07:05:22 följande:

Hej!

Jag tänkte lite försiktigt smyga in här i tråden.. känns läskigt och som att man jinxar det på något sätt.

Igår plussade jag för första gången i mitt liv, efter nästan tre år, tre ivf behandlingar och otaliga misslyckanden.

Är livrädd men så glad. Har testdag 19/6, det känns som en evighet bort.

Jag är idag på BIM +5, ruvardag 14. Har haft lite blödningar sedan RD 8 men försöker att tänka positivt. Vi har aldrig kommit såhär långt!

Hoppas så innerligt att det här går vägen nu, och att vi kan följas åt hela vägen :)

Stort grattis LW! Så härligt med första plusset, håller tummarna för att det går bra för dig hela vägen. Har du kontaktat kliniken gällande blödningarna? Vad säger de?
  • Solros80
    mulin skrev 2019-06-14 09:33:10 följande:

Det förstår jag såklart, men med största sannolikhet kommer allt gå fint :) håller tummarna för er att de går smärtfritt hela vägen :)

Jag gick in i vecka 10 igår. Ska till barnmorskan på tisdag och få tid för KUB. Mår tyvärr så illa nu att jag nästan inte orkar jobba. Sitter på jobbet nu och är i valet och kvalet om jag ska gå hem eller inte, vet inte vad jag ska skylla på riktigt bara :)

Tack mulin, det får vi hoppas!

Ja, det här med illamåendet är verkligen inte lätt. Min har också tagit fart ordentligt nu och jag har inte hittat några knep för att hantera den. Jag var förbi apoteket igår för att köpa armband som man använder vid åksjuka. Det fanns bara i barnstorlek men ska finnas även för vuxna. Vet inte riktigt om det funkar, men det kan vara värt ett försök även om det bara lindrar lite. Ibland mår jag lite bättre när jag äter nåt salt, men så fort jag ätit klart kommer illamåendet igen.

Det är inte lätt i den här fasen när man inte kan vara öppen på jobbet men man får ändå överväga att berätta åtminstone för chefen. Jag vet att det vanligaste är att man berättar efter vecka 12 men det är liksom inte hugget i sten. Chefen borde uppskatta att bli informerad så tidigt som möjligt. Men det är inte lätt.
  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-14 22:32:03 följande:

Tack och grattis till dig med! :) jag har inte kontaktat dem än, och nu har det bara varit lite beigt de senaste dagarna, inga mer rosa/röda blödningar. Lutinus kan ju ställa till det en del tänker jag. Om vi klarar oss till testdagen ska jag fråga då om det börjar igen! Just nu är jag bara så orolig att det inte kommer bli positivt på testdagen 19de. Herregud. När en oro börjar gå över börjar en annan! Undrar när man kan slappna av?

Va skönt att det har slutat blöda. Håller tummarna för dig inför 19/6!! I bästa fall kan man sluta oroa sig när de är 18, men oftast slutar man inte då heller så det är bäst att vi vänjer oss med oron :)
  • Solros80
    Sälkut2012 skrev 2019-06-15 07:10:58 följande:

God morgon tjejer!

Här har vi gått in i vecka sex och tidigare sedan plusset på ruvardag 6 mått råtta. Jag har mått illa och molvärk och ömmande bröst. Men sedan igår morse ingenting alls! Inte ett symtom. Med många missfall i baggaget så blir jag ju sjävklart galet orolig. Har ni varit med om liknande?

Jag vet att jag inte kan påverka utkomsten av detta men symtom men hjälper mig vara trygg i att något växer där inne iaf ????

Grattis till plusset sälkut2012! Mina symptom varierar från dag till dag. Ibland är brösten väldigt spända och ömma medan de inte alls känns vissa dagar. På samma sätt har illamåendet varit olika från dag till dag. Jag tror inte att du behöver vara orolig. Njut istället av att få en liten paus. Rätt vad det är så mår du pyton igen ska du se. Uppdatera oss gärna om hur det går för dig och lycka till så länge!
  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-17 08:46:02 följande:

Idag fick jag ringa kliniken och meddela positivt graviditetstest! Helt underbar känsla, det var min favoritsköterska som svarade och hon blev så glad :)

Vi fick tid för första ultraljudet 2/7. Kommer då vara i 6+6. Har någon av er gjort vul så tidigt? Dom stänger kliniken veckan efter tror jag så det blev kanske lite väl tidigt men tänker att dom inte bokat det om dom inte trodde att man skulle kunna se något då.

Ååh snälla låt oss få ta oss dit! Idag tog jag ett nytt digitalt och det hade ökat till 2-3 veckor :)

Grattis igen LLW! Vi gjorde Vul i vecka 7+0 och man såg tydligt två tickande hjärtan. Det skiljer ju bara någon dag från er inbokade datum så det borde inte vara några problem.
  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-19 14:25:59 följande:

Har ni andra hört av er till någon annan än kliniken för att berätta om graviditeten? Haha jag vet inte ens vart man ringer? Mvc? Ska ju på första ultraljudet på ivf kliniken men sen då? Sköter man den kontakten själv eller meddelar ivf kliniken?

Jag har haft inskrivningssamtal på MVC och har nästa kontroll 3/7. Därefter kontroll varannan vecka eftersom det är en tvillingraviditet. Jag tog själv kontakt med MVC och bokade in första samtalet.
Svar på tråden Vi som precis plussat efter IVF