Brumma skrev 2019-06-03 10:51:19 följande:
Är han sen eller inte betalar in underhållet så kontaktar du försäkringskassan igen, då kommer de ta över. O då gör du det DIREKT.
Gällande avdraget.. om han skulle ställa in umgänge så anmäler du även det - han MÅSTE följa domen för att få lov att göra avdrag på detta sätt (naturligtvis gäller det om HAN bryter domem, inte du).
Vad ska du dra till domstol? Han har ju inte gjort ngt fel, oavsett vad man anser är MORALISKTrätt.. men det har ju faktiskt inte med saken att göra..
Jag undrar fortfarande vad det är som gör att barnen kostar mer än 8000:- i månaden.. För sanningen är ju att han, tillsammans med barnbidrag, bidrar till barnens försörjning. Väljer du att bekosta mer än "normalt" är det ju upp till dig.
Undrar lite över hans uttryck "du har SETT TILL att barnen bor hos dig", joo.. ville han ha växelvis boende och du vägrade det förstår jag honnom FULLT UT om han inte vill betala mer än nödvändigt..
Jodå det är en lång historia med bla inslag grov psykisk misshandel gentemot både mig och barnen.
X ville ha växelvist boende enbart pga ekonomiska orsaker. Vilket X också sagt rakt ut till mig.
Barnen mådde dock väldigt dåligt av Vv-boende pga flera orsaker och att x inte kan sköta omsorgen om barnen. Vilket lett till flera socanmälningar, både från mig och närstående men även från förskola och skola. Det var så illa att äldsta barnet fick grov panikångest ett tag och gick ner massor i vikt
Jag blev tvungen att dra vårdnaden och boendet i domstol då inget annat funkade. Provat medling via tingsrätt, samarbetssamtal på familjerätt , familjerådgivning osv.
X krävde i TR att det skulle göras en fullständig boende, vårdnad och umgängesutredning. Vilket gjordes och landade i rekommendationen att barnen har det bäst hos mig. Och umgänge varannan helg med X samt vissa lov. Familjerätten genomskådade x manipulativa sida.
Men x inställning är fortfarande att jag får skylla mig själv. För att jag har krävt boendet. Jag Krävde också ensam vårdnad men medgav gemensam vårdnad när boendet blev fastställt i en överenskommelse. X vågade inte gå till huvudförhandling. Med tanke på min bevisning och mina vittnen kunde jag ev fått ensam vårdnad.
Men inställningen från X är fortfarande att jag Hr fått min vilja igenom och att jag får skylla mig själv.
Finns mycket i detta som inte får plats eller kan skrivas här. Men poängen är att x inte vill bidra ekonomiskt frivilligt för sina barn.
Om x är bitter över livet och hur allt blivit så bör dettaninte gå ut över barnen