• Woohooo

Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel

Jag hade definitivt gjort NIPT först innan jag ens övervägde fostervattensprov. Jag själv fick siffrorna 1:200 och i vårt län fick jag då möjligheten att göra NIPT. Resultatet visade att det inte var någon avvikelse. Hade den visat på motsatsen hade jag kanske gjort fostervattensprov.

Min barnmorska berättade att 5 av hennes patienter fått risken 1:2 och att samtliga fött barn utan kromosomavvikelser.

• Woohooo

Jag är väl medveten om att min risk var mycket mindre än ts, allt jag säger är att jag velat göra nipt först, eftersom den inte har några risker. Tilläggas kan att jag (och partnern) valt att fullfölja graviditeten oavsett om det varit en avvikelse, men jag förstår ju att om någon vill göra abort så krävs det först 100% säkerhet att det faktiskt är en avvikelse.

• Woohooo

Jag är väl medveten om att min risk var mycket mindre än ts, allt jag säger är att jag velat göra nipt först, eftersom den inte har några risker. Tilläggas kan att jag (och partnern) valt att fullfölja graviditeten oavsett om det varit en avvikelse, men jag förstår ju att om någon vill göra abort så krävs det först 100% säkerhet att det faktiskt är en avvikelse.

Svar på tråden Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel