Inlägg från: Bunny on speed |Visa alla inlägg
  • Bunny on speed

Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel

Nipt är säkrare på trisomi 21 än de andra.

Min plan var detta: först nipt. Visade det på dödligt kromosomfel skulle jag göra ett invasivt test. Ville inte börja med sådant, ifall det skulle visa att inget var fel men jag skulle få missfall. I så fall hade jag inte förlåtit mig själv.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    bligravid123 skrev 2019-05-06 15:27:47 följande:

Samma tänker jag.hur.bör ditt resultat?

Nipt visade trisomi 21, och vi valde då att inte göra fler tester. Barnet föddes i vintras och kromosomtest bekräftade diagnosen.
  • Bunny on speed
    bligravid123 skrev 2019-05-09 07:07:19 följande:

Nu har jag gjort moderkakspro. Jag tycker att det gjorde ont Och har haft molvärk sedan dess.

rädd för missfall men ännu mera rädd på något underligt vis att det är fel på barnet .... risken är ju ganska överhängande.

Hur står man ut med väntan till man får besked och sen Vad gör man med skedet om det är dåligt???

Mina tankar far fram och tillbaka. Jag har så mycket ångest att det pirrar i hjärnan och sticker i fingrarna konstant hela tiden

Jag grät mycket. Tog reda på om jag fick begrava, ifall det skulle vara dödlig trisomi och abort. Tittade på gravstenar. Funderade på namn. Kanske låter sjukt, men det var viktigt för mig.
Svar på tråden Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel