Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel

Jag hade gjort moderkaksprov. Då vet du 100% säkert. Jag har en vän som fick extremt låg risk på kub och födde en flicka med Downs. Jag har en bekant som fick väldigt hög risk, där även nipt visade lika högt. De valde att behålla och förberedde sig, läste på om Downs, följdsjukdomar mm och sedan föddes pojken med helt normalt kromosomantal

• stor grön drake

Jag hade gjort moderkaksprov. Då vet du 100% säkert. Jag har en vän som fick extremt låg risk på kub och födde en flicka med Downs. Jag har en bekant som fick väldigt hög risk, där även nipt visade lika högt. De valde att behålla och förberedde sig, läste på om Downs, följdsjukdomar mm och sedan föddes pojken med helt normalt kromosomantal

• stor grön drake
    bligravid123 skrev 2019-05-09 07:07:19 följande:

Nu har jag gjort moderkakspro. Jag tycker att det gjorde ont Och har haft molvärk sedan dess.

rädd för missfall men ännu mera rädd på något underligt vis att det är fel på barnet .... risken är ju ganska överhängande.

Hur står man ut med väntan till man får besked och sen Vad gör man med skedet om det är dåligt???

Mina tankar far fram och tillbaka. Jag har så mycket ångest att det pirrar i hjärnan och sticker i fingrarna konstant hela tiden

Jag håller tummarna för att allt är bra <3
Svar på tråden Bred nackspalt 3,5 o 1:2 för kromosonfel