Inlägg från: Anonym (SD är hbtq-fientliga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SD är hbtq-fientliga)
    Några exempel..

Första SD-kommunalrådet jämför Regnbågsflaggning med pedofili 
    Hugo Hobring, SD-politiker i Sölvesborgs kommunfullmäktige, svarade "Coolt" på ett instagraminlägg som handlar om koncentrationsläger för homosexuella i Tjetjenien.
    SD:s Richard Jomshof tycker att det är en freakshow med transpersoner som inte tvångssteriliseras
    SD-toppen tycker att bögparaden i Stockholm borde förbjudas

https://www.qx.se/tag/sverigedemokraterna/

SD riksdagsmannen Björn Söder om homosexualitet; dessa sexuella avarter är inte normala, jämför homosexualitet med djursex och pedofili, kallar Pridefestivalen för det perversa homosexevenemanget.

Detta är gamla uttalanden men Söder sitter fortfarande i riksdagen.

Crash Man skrev 2019-04-26 19:23:37 följande:

Så den enda anledningen till varför SD är hbtq-fientliga är för att Björn Söder gjorde ett uttalande för 12 år sedan. Inga rationella anledningar finns, utan bara anekdotiska. Jag antar att jag kan gör en extra markering på min "Internet arguments won"-tavla.

Nej anledningen till att SD betraktas som hbtq-fientliga ör att en homofob som Björn Söder har fått vara kvar i SD och t.o.m. fått hedersuppdrag. Hade det handlar om ett annat parti så hade Björn Söder sparkats för länge sedan.

Jag känner inte till denna moderatpolitiker. Vad har han sagt om hbtq som är tusen gånger värre än Björn Söder?

Crash Man skrev 2019-04-27 00:03:36 följande:

Jag hittade även denna.

www.gp.se/varf%C3%B6r-har-m-en-medeltidsprofet-i-riksdagen-1.862424

Ja det är vidrigt hur islam och andra religioner ser på hbtq. Om du googlar på Ulf Ekman och hets så kan du läsa om hemskheter som sagt i den Livets Ord församling som KDs partiledare Ebba gick i.

Att moderaterna har haft en fundamentalist är väl ingen ursäkt för att SD har en homofob i sin ledning? Om SD inte ska uppfattas som homofobt så måste partiet göra sig av med Björn Söder som uttalat sig grovt kränkande mot homosexuella.
    Crash Man skrev 2019-04-27 13:31:36 följande:

Nej, det är klart att det inte rättfärdigar Björn Söders uttal på grund av att Abddirzak Waberi har gjort hemska uttal. Skillnaden är dock att moderaterna inte behöver stå till svars för Waberis uttal medan Sverigedemokraterna tvingas stå till svars för Söders uttal.

Tycker ni att SD är mer homofientliga än moderaterna.

Ja waberi pratade om islams syn på homosexuella på samma sätt som kristna ibland också gör. Jag har inte sett waberi eller andra moderater uttala sig hatfullt och eller föraktfullt mot homosexuella så som många SDare har gjort men du kanske har sådana exempel?
Svar på tråden På vilket sätt är Sverigedemokraterna hbtq-fientliga?