På vilket sätt är Sverigedemokraterna hbtq-fientliga?
De var det enda partiet som ville ha kvar tvångssterilisering av transpersoner. TVÅNGSSTERILISERING! På 2010-talet... Som dessutom innefattade att man inte fick frysa ner könsceller. Fattar du vilket övergrepp det är mot folks kroppar? Jag är trans och kommer troligtvis att ta bort min livmoder så småningom, men jag vill inte tvingas till det av staten... Dessutom är det ett ganska omfattande medicinskt ingrepp som kan påverka en negativt och medför en hel del hälsorisker. Jag vill fatta det beslutet själv för det är min kropp...
Dessutom är de emot samkönade adoptioner, giftermål i kyrkan, insemination för lesbiska par osv. Om du vill läsa mer (fast du verkar mest vara en SD-anhängare som blundar för hur de behandlar oss HBTQ-personer) så gjorde QX en granskning av samtliga partier i samband med valet. Här är SD (längst ner kan du läsa en bedömning av hur HBTQ-vänliga de är): www.qx.se/samhalle/160657/har-vi-inte-stott-en-enda-hbtq-reform-i-riksdagen-dar-ser-man/
Om du är allmänt intresserad av politik och vill se hur olika partier behandlat HBTQ-frågor under de två senaste mandatperioderna så har RFSL sammanställt en rapport: www.rfsl.se/wp-content/uploads/2018/08/valrapport2018-20180816-komprimerad-version2.pdf
Vill du så kan jag utveckla det i kväll när jag kommit hem från jobbet.
Bemöter resten i mitt nästa inlägg senare, skrev detta lilla nu för att inte glömma bort det till kvällen.
("Fakta" från qx är inte seriöst i en diskussion i detta ämne.)