• Anonym (Mamman)

Barn hos andra föräldern, utomlands

Har gemensam vårdnad m pappan som bor i grannland. De bor på heltid hos mig och ett av barnen är i skolåldern, den andra yngre. Om de är på besök hos sin pappa, har han rätt att hålla dem kvar där, vad händer om han sonika behåller dem, vägrar lämna tillbaks? Han har ej bott ihop med dem på drygt 2 år och barnen har alltid bott här på samma adress. Pappan flyttade. Det finns ingen oro för barnens välbefinnande hos mig och jag

Har någon erfarenhet? Kan han skriva in dom på skola osv? Kan jag få handräckning i att ta hem dom om nåt sånt här händer? Detta är alltså ett hypotetiskt scenario. Han är arg på mig och tvekar antagligen inte att ställa till det som ovan.

• Svar på tråden Barn hos andra föräldern, utomlands
  • Anonym (z)
    Tiina87 skrev 2019-04-18 22:45:31 följande:
    Klart man kan. Precis som ingen kan förbjuda en person att slå ihjäl en annan.
    Hahahahaha, årets efterkonstruktion.SkrattandeSkrattandeSkrattandeTomte
  • Tiina87
    Anonym (z) skrev 2019-04-20 00:26:53 följande:

Hahahahaha, årets efterkonstruktion.

Efterkonstruktion? Hur menar du då? Något säger mig att du antingen läser slarvigt eller inte förstår vad du har läst.
  • Anonym (z)
    Tiina87 skrev 2019-04-20 09:31:39 följande:

Efterkonstruktion? Hur menar du då? Något säger mig att du antingen läser slarvigt eller inte förstår vad du har läst.

Hehe, om du inte vet vad ordet efterkonstruktion betyder får du googla. Annars har du ett utmärkt exempel på det här i tråden-- ditt eget.
  • Tiina87
    Anonym (z) skrev 2019-04-20 13:26:41 följande:

Hehe, om du inte vet vad ordet efterkonstruktion betyder får du googla. Annars har du ett utmärkt exempel på det här i tråden-- ditt eget.

Jag vet precis vad det betyder. Min fråga gällde hur du fick det till efterkonstruktion.
  • Anonym (z)
    Tiina87 skrev 2019-04-20 13:35:00 följande:

Jag vet precis vad det betyder. Min fråga gällde hur du fick det till efterkonstruktion.

Du undrar hur jag fick en uppenbar efterkonstruktion till en efterkonstruktion? Det får du lista ut själv.:D
  • Tiina87
    Anonym (z) skrev 2019-04-20 13:50:07 följande:

Du undrar hur jag fick en uppenbar efterkonstruktion till en efterkonstruktion? Det får du lista ut själv.:D

Jag undrar hur du fick det till efterkonstruktion. Kan du svara på det eller vet du inte?
  • Anonym (Mamman)
    Tiina87 skrev 2019-04-20 15:45:37 följande:

Jag undrar hur du fick det till efterkonstruktion. Kan du svara på det eller vet du inte?

Frågan ovan är inte riktad till mig men ja du efterkonstruerar genom att först slänga ur dig ett påstående som sedan motbevisas och då svarar du med johoo man får visst göra vad man vill haha. Ja och det stämmer ju bra, om en är beredd att ta konsekvenserna, och det är inte samma som att det är okej att göra så.
  • Anonym (Mamman)
    Tiina87 skrev 2019-04-20 15:45:37 följande:

Och förresten. Nu har du svarat på min frågeställning i tråden och det är jag tacksam för. Behöver alla synpunkter. Kan du nu ta ett steg tillbaka och låta andra ta utrymme i tråden nu, tack, då jag vill undvika ot-diskussion och ha fler synvinklar än din :) tack!
  • Tiina87
    Anonym (Mamman) skrev 2019-04-21 15:07:01 följande:

Frågan ovan är inte riktad till mig men ja du efterkonstruerar genom att först slänga ur dig ett påstående som sedan motbevisas och då svarar du med johoo man får visst göra vad man vill haha. Ja och det stämmer ju bra, om en är beredd att ta konsekvenserna, och det är inte samma som att det är okej att göra så.

Det stämmer inte. Tror du det så har du inte förstått kommentaren.
Svar på tråden Barn hos andra föräldern, utomlands