Killar - feminist som tjej?
Skojar du?
Skojar du?
Hur många i Sverige tvingas ut i krig? Varför tror du att feminism inte ser prostatacancer som ett problem? (Kvinnor blir lika förtvivlade när deras män får prostatacancer som män blir när deras kvinnor får bröstcancer).
Låter som en okunnig bitter typ som inte har koll på mycket här i livet. Och skyller det säkert på kvinnorna.
Väx upp för fan! Vill du vara en man kan du börja med att bete dig som en!
Det beror nog på vilka män du frågar.
Jag är för lika lön för lika arbete.
Jag förespråkar att flickor ska få mer utrymme och uppmuntras till att ta mer plats och till utveckling som konkurrerar med pojkar/män.
Jag är positivt till fler tjejer/kvinnor i mansdominerade yrken och fritidssysselsättningar.
Jag är för att tjejer/kvinnor ska kunna röra sig i alla miljöer under alla tider utan att riskera trakasserier, övergrepp, hot och våld av sexuell eller annan art.
Exempelvis...
...och jag är man och kallar mig inte ens för feminist.
Skojar du?
Jaha så det räcker med att "bli ledsen" för att vara jämställt?. Märkligt att feminismen kräver betydligt mer än att man blir ledsen över saker som drabbar kvinnior? Där kräver man att samhället ska engagera sig och tillsätta resurser. Men när det gäller män så räcker det med att man blir lite ledsen i ögat så är allt bra eller?.
Feminismen ser säkert prostatacancer som ett problem, men inget som man ser nåt värde i att lägga ner tid eller energi åt att göra något åt, bröstcancer däremot, där slår man på stora trumman och kräver att hela samhället ska engagera sig.
Är det inte lite märkligt att man gör så stor skillnad på cancer som drabbar kvinnor och cancer som drabbar män?
Varför tycker du man gör skillnad? Det forskas i stort sett lika mycket på bägge sjukdomar. Har du missat alla mustaschkampanjer för att synliggöra prostatacancer?
Du verkar se väldigt selektivt.
Så det enda du kom på var något som inte ens har med jämlikhet/jämställdhet att göra? Starkt jobbat!
Metoo har att göra med sexuella övergrepp att göra vilket inte har med sex att göra.
Vad har männen förlorat på fri sex? Männen har alltid kunnat bejaka sin sexualitet, nu kan även kvinnan det. Är det ojämställt till mannens nackdel menar du?
Peka på det inlägg där jag hävdar att feminismen har monopol på jämställdshetsfrågor. Klarar du inte av att argumentera utan att lägga ord i folks mun har du mycket att jobba med.
Jag tycker man beter sig precis som eller värre än det man säger sig kämpa emot och sen drar man på sig offerkoftan och känner sig kränkt så fort man får mothugg
Metoo har med PÅSTÅDDA övergerpp att göra, om de är eller inte är det på riktigt avgörs i en rättssal.
Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?
För att en undersökning ska vara trovärdig krävs ett slumpmässigt representativt urval av befolkningen, och dessutom ett minsta antal svarande (i Sverige minst 1000 pers). Dessa kriterier uppfyller inte YouGov. Man anmäler sig frivilligt dit, så ingen kan veta vilka som svarat. Dessutom går det lätt att manipulera en sån undersökning genom att flera likasinnade registrerar sig.
Om du t ex frågar runt på Familjeliv hur många som använder dator, surfplatta eller mobiltelefon regelbundet, så blir svaret 100%, eftersom det är en förutsättning för att använda sajten. Men det betyder inte nödvändigtvis att 100% av hela svenska folket gör det, eller hur?
Det finns inte heller någon anledning för någon att ?bevisa att det INTE är som jag påstår?. Den som påstår något har bevisbördan. Om det enda beviset är en undersökning utan trovärdighet så räcker det inte - oavsett om det är sant eller ej.
Ja precis, poängen är att det räcker inte med att påstå att att man blivit utsatt för övergrepp, det måste bevisas. Alltså är det inte metoo som avgör om personen är skyldig eller ej utan rättsystemet.
Sagt eller inte sagt är saksamma, att propagera för att samhällets resurser endidigt ska användas för bröstcancer men skita prostatacancer visar ganska tydligt att man inte tänker jämställt för i så fall hade man propagerat för att samhällets resurser används för ALL slags cancer.