Inlägg från: Anonym (Nätdejting4ever) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nätdejting4ever)

Killar - feminist som tjej?

Anonym (?) skrev 2019-04-18 17:31:00 följande:

De som aldrig klarade av lästförståelsen i skolan har aldrig blivit framgångsrika. Du är ett pratktexempel. När du lär dig att inte lägga ord i andras mun kanske det går lättare. Du skrev själv tidigare hur många olika tolkningar av feminism som finns och sedan definierar du mig som feminismen och påstår att jag inte strävar efter jämställdhet. Ren dynga och förmodligen medveten sådan, från din sida.

Det går, som du påstår här, inte veta att man är jämställd till 100 %. Det är den självgodheten som stör mig hos vissa feminister. Synd, för annars gillar jag dem och deras engagemang. Har dejtat flera f y i.

Även att man hänvisar till skolgången är bara en så onödig härskarteknik.
    Cnowle skrev 2019-04-18 17:37:03 följande:

Jag är man och trygg i det, känner mig inte ett dugg hotad av starka kvinnor. Tvärtom vill jag ha ett jämställt förhållande med ömsesidig respekt och kärlek, och där var och en kan bära huvudansvaret för saker de är bra på. Sen om man kallar det feminism eller vanligt kommunalt folkvett gör mig detsamma.

Du ska ha ett tack för att du nyanserat debatten. Delar den åsikten.
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-18 17:46:47 följande:

Klart jag inte trodde. Det är bara kvinnor och muslimer som ska ta avstånd för vad andra kvinnor och muslimer gör. 

Sorry, den där debattekniken funkar inte på mig.

Själv är jag av åsikten att vi alla ska hjälpas åt för att skapa ett bättre samhälle, den grundar sig i min halv-religiösa uppväxt.
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-18 17:48:12 följande:

Jag bara tyckte din kommentar var märklig. Den hade liksom inget med mitt svar att göra.

Din ursprungliga kommentar lät ungefär som att han sa detta för att se om tjejer ansåg det attraktivt. Men det var inte därför han sa som han sa.
    Anonym (B) skrev 2019-04-18 17:57:52 följande:

Jag får medge att jag drar öronen åt mig när någon kallar sig själv för feminist. Däremot beror det förstås på vad hon har för individuell syn, är också för jämställdhet. Extremistiska feminister går dock helt bort.

Ja, lite samma här. Varför de radikalaste av de radikala ratas är i mitt fall också av självbevarelsedrift/sunt förnuft - om hon inte gillar mig, varför skulle jag då gilla henne? Och omvänt.
    Anonym (?) skrev 2019-04-18 18:22:16 följande:

Antar att du även hävdar att härskartekniken är ett feministiskt påfund.

Absolut inte, men det är också detta som är så störande. Så fort man har synpunkter eller avviker det minsta från det feministen tycker så har man helt plötsligt beskyllt den feministiska rörelsen för alla världens problem. Ser du inte att det synsättet bidrar till ökad polarisering?
    Anonym (kille) skrev 2019-04-18 18:27:17 följande:

Jag tycker att hela dagens feminism lider av en enorm bias, även om radikalfeminismen inte är så stora procentuellt så verkar de inte direkt motarbetas eller motsägas av övriga feminister. 

Jag kan förstå på ett plan att man älskar en viss rörelse och/eller ser den som sin räddning på problemen. Grejen med det är bara att det just är så extrema rörelser historiskt har tagit fart, dvs genom dyrkandet och tunnelseendet som följer därav.
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 18:29:43 följande:

Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg hänvisade du till feminismen som en samling heterogena ideologier. Här målar du ut den som en väldigt homogen ism.

Vill se källa på att det är en minoritet av kvinnorna som ät feminister i västvärlden. I länder med starkt kvinnoförtryck är det mindre konstigt då det av naturliga skäl ej kan syns på samma sätt och där kvinnan riskerar piskning och tortyr om hon försöker frigöra sig.

Är det något som feminismen INTE står för är det att förtrycka männen även om alt right högern gör sitt bästa för att få det att se ut på det sättet.

De flesta kvinnor (och män) i t ex Storbritannien och Tyskland jobbar på endera sätt med jämställdhetsfrågor utan att för den sakens skull vara *tvungna* att kalla sig feminister eller sympatisera med den militanta falangen av feminismen.
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-18 18:35:13 följande:

Då misstolkade du min kommentar. Jag sade att jag inte tycker okunskap är attraktivt. Vad han avsåg med sin kommentar vet jag inte, eftersom han drog alla feminister över en kam, och varför vill man göra det,  om man vill framstå som seriös i en debatt?

Det handlade om att han redan har tjej och därför inte ser det som relevant vad du tycker om icke-feministiska killar. Bara det. Dessutom är ju tråden riktad till bara killar, även om FL med all rätt inte tar bort kommentarer pga könstillhörighet.

Också intressant att det i verkliga livet går att prata och resonera lugnt och sakligt i jämställdhetsfrågor, medan det här på FL blir ilska och tjuvnyp hela tiden.

Svar på tråden Killar - feminist som tjej?