• Gummsan83

Skaffa barn med en ny man

Hej är det någon här som skaffat barn med en ny man ? Jag är på väg in i bebisverkstaden nu med min nya sambo och jag själv har barn sen innan. Hur var det för er ? Jag blir rädd att det inte ska gå denna gången, då många säger att det är svårare med en ny man och att jag nu är 10 år äldre (blir 36år) än när jag var gravid sist. Hur var det för er? Gick det snabbt eller är det skillnad ? Så som jag har hört ?

• Svar på tråden Skaffa barn med en ny man
  • Mela88

Hakar på i din tråd. Ska själva skaffa barn med en ny man. Och har två barn sen innan. Inne på 4:e försöker denna månad .

Sedan så är min kropp knas av minipillerna så vet knappt när mensen ska dyka upp eller om jag ens har ägglossning. Det stressar mig rätt mkt.

• Omstart2019

Jag och min nya väntar barn i juni. Fyller snart 36 och han är 41. Tror det tog sig på 7:e försöket för oss, så det tog ju längre tid än med mina tidigare barn men ändå inom ramen för normalt.

2007, 2010, och BF 190610
  • Mackan87

Är det så alltså, att det tar längre tid med en ny man? Själv är jag 32 och är i tankarna att skilja mig från min nuvarande man pga diverse orsaker. Jag vill ha fler barn men är rädd att jag dels kommer ha väldigt svårt att hitta en ny och att när jag väl gör det har tåget gått så att säga. Och om jag mot förmodan skulle hitta en ny man så kommer det alltså ev ta längre tid att bli gravid än med första. Känner mig ju rätt uppgiven ärligt talat. Kanske ska skaffa barn nr två med nuvarande mannen bara för att inte gå miste om chansen.. ????

• Omstart2019

Om jag skulle gissa så skulle jag snarare säga att det tar längre tid för att man är äldre än då man fick de första barnen. Även partnern är ju oftast lite äldre då. Fertiliteten sjunker ju med åldern. Tror inte att det faktum att det är en ny man spelar roll?

2007, 2010, och BF 190610
  • brallison
    Gummsan83 skrev 2019-04-14 06:53:54 följande:

Hej är det någon här som skaffat barn med en ny man ? Jag är på väg in i bebisverkstaden nu med min nya sambo och jag själv har barn sen innan. Hur var det för er ? Jag blir rädd att det inte ska gå denna gången, då många säger att det är svårare med en ny man och att jag nu är 10 år äldre (blir 36år) än när jag var gravid sist. Hur var det för er? Gick det snabbt eller är det skillnad ? Så som jag har hört ?

Varför skulle det vara svårare att få barn med en ny partner? Har den gamla partner på nått sätt satt ett spärr där? Bara så om man tänker på högre ålder i så fall, men inget annat. Snarare tvärtom - finns tillräckligt med par/familjer som kunde inte skaffa barn med sin första partner av okända anledningar, men båda sen får barn med andra partner. Så, det är definitivt inte nån orsak till oro i sig
  • Frenja07
    Mackan87 skrev 2019-04-14 09:20:16 följande:

Är det så alltså, att det tar längre tid med en ny man? Själv är jag 32 och är i tankarna att skilja mig från min nuvarande man pga diverse orsaker. Jag vill ha fler barn men är rädd att jag dels kommer ha väldigt svårt att hitta en ny och att när jag väl gör det har tåget gått så att säga. Och om jag mot förmodan skulle hitta en ny man så kommer det alltså ev ta längre tid att bli gravid än med första. Känner mig ju rätt uppgiven ärligt talat. Kanske ska skaffa barn nr två med nuvarande mannen bara för att inte gå miste om chansen.. ????

Hoppas du var ironisk här.. om inte, hur tänker du? Och ts?
  • Mackan87
    Frenja07 skrev 2019-04-16 13:45:44 följande:

Hoppas du var ironisk här.. om inte, hur tänker du? Och ts?

Haha ja jo, det var jag. Jag skulle inte utsätta varken mig själv eller min man för att skaffa barn med honom när jag inte vill det. Men det är klart att man bollar hit och dit med sig själv när man känner att man sitter i en rävsax. Det skulle vara en sorg för mig att inte få ett barn till och så är det.
  • Frenja07
    Mackan87 skrev 2019-04-16 17:59:42 följande:

Haha ja jo, det var jag. Jag skulle inte utsätta varken mig själv eller min man för att skaffa barn med honom när jag inte vill det. Men det är klart att man bollar hit och dit med sig själv när man känner att man sitter i en rävsax. Det skulle vara en sorg för mig att inte få ett barn till och så är det.

tänkte mer på resonemanget att det skulle ta längre tid med en ny man. Nyfiken på hur man tänker när man tror att det skulle vara så.
  • Mackan87
    Frenja07 skrev 2019-04-16 18:23:30 följande:

tänkte mer på resonemanget att det skulle ta längre tid med en ny man. Nyfiken på hur man tänker när man tror att det skulle vara så.

Nej det var helt ny "info" för mig, hade aldrig hört talas om att det skulle vara så innan jag läste det i denna tråd. Men håller helt och hållet med en föregående kommentar att det mer torde bero på stigande ålder rimligtvis.
  • Lempius

Försöker med minsta sambo. Jag har en dotter sen tidigare, nu 8 år. Jag är 24, fyller 35 i dec och min sambo har precis fyllt 36. Han har inga barn sen tidigare. Vi slopade p-pillerna i december.

• SevenSeas
    Lempius skrev 2019-04-16 23:25:19 följande:

Försöker med minsta sambo. Jag har en dotter sen tidigare, nu 8 år. Jag är 24, fyller 35 i dec och min sambo har precis fyllt 36. Han har inga barn sen tidigare. Vi slopade p-pillerna i december.

Intressant att du nu är 24 och fyller 35 i december.. min första tanke var att du var född på ett skottår, men insåg snabbt att det varken stämmer med ålder eller att du då fyller år i år, för skottår är inte förrän nästa år...

För övrigt så tror jag inte en sekund på att det skulle vara svårare att få barn med en ny partner. En nära släkting till mig har fem ungar med olika karlar och det har då aldrig varit några svårigheter där. Inte ens då min släkting steriliserat sig, för det var efter det som den femte ungen kom till.
  • Lempius

Ja, jag är ju såklart 34 och kom åt fel siffra när jag skrev. Det kanske du förstod, men ändå var tvungen att häva ur dig spydighet.

SevenSeas skrev 2019-04-17 00:10:18 följande:

Intressant att du nu är 24 och fyller 35 i december.. min första tanke var att du var född på ett skottår, men insåg snabbt att det varken stämmer med ålder eller att du då fyller år i år, för skottår är inte förrän nästa år...

För övrigt så tror jag inte en sekund på att det skulle vara svårare att få barn med en ny partner. En nära släkting till mig har fem ungar med olika karlar och det har då aldrig varit några svårigheter där. Inte ens då min släkting steriliserat sig, för det var efter det som den femte ungen kom till.

• JodiBabe
    Mackan87 skrev 2019-04-14 09:20:16 följande:

Men herregud, det har ju inte med mannen att göra. Det handlar om att man är äldre på runda 2 och det tar längre tid innan det tar sig.

Ta det lugnt.
  • gavle026

Går inte att säga generellt att det skulle vara svårare med en ny, kan lika gärna vara tvärtom. Däremot precis som några har nämnt kan ju åldern spela in, att det kan vara knepigare för att man blivit äldre. För egen del har jag två barn sedan tidigare och är nu gravid med min nuvarande sambo, är bara i v 9 så vi får väl se hur allt går. Hans första barn. Första barnet för mig för 10 år sedan blev på första försöket. Mellan mina barn hade jag två missfall och ett ma innan lillebrors graviditet. Den här gången tog det ca 8-9 månader efter att jag tog ut p-stav. Kan tillägga att jag precis fyllt 39 och inte hade superstora förhoppningar, men nu hoppas vi allt går som det ska! Lycka till!

• SevenSeas
    Lempius skrev 2019-04-20 12:20:11 följande:

Ja, jag är ju såklart 34 och kom åt fel siffra när jag skrev. Det kanske du förstod, men ändå var tvungen att häva ur dig spydighet.

Okej så du är 34, trots att det i din TS står 36!? Att ta för givet att alla ska förstå vad du menar när du skriver slarvigt är ju förstås mitt fel och beror givetvis på att jag är spydig. Ja, jag ju förstås också jättespydig när jag berättar om min släkting som vid 40+, och dessutom efter en sterilisering, ändå lyckas bli gravid med en ny partner. Dumt, och framförallt spydigt, av mig att försöka ge dig lite hopp. Jag ber om ursäkt för det. Det ska inte upprepas.
Svar på tråden Skaffa barn med en ny man