• SevenSeas

Skaffa barn med en ny man

Lempius skrev 2019-04-16 23:25:19 följande:

Försöker med minsta sambo. Jag har en dotter sen tidigare, nu 8 år. Jag är 24, fyller 35 i dec och min sambo har precis fyllt 36. Han har inga barn sen tidigare. Vi slopade p-pillerna i december.

Intressant att du nu är 24 och fyller 35 i december.. min första tanke var att du var född på ett skottår, men insåg snabbt att det varken stämmer med ålder eller att du då fyller år i år, för skottår är inte förrän nästa år...

För övrigt så tror jag inte en sekund på att det skulle vara svårare att få barn med en ny partner. En nära släkting till mig har fem ungar med olika karlar och det har då aldrig varit några svårigheter där. Inte ens då min släkting steriliserat sig, för det var efter det som den femte ungen kom till.
  • SevenSeas
    Lempius skrev 2019-04-20 12:20:11 följande:

Ja, jag är ju såklart 34 och kom åt fel siffra när jag skrev. Det kanske du förstod, men ändå var tvungen att häva ur dig spydighet.

Okej så du är 34, trots att det i din TS står 36!? Att ta för givet att alla ska förstå vad du menar när du skriver slarvigt är ju förstås mitt fel och beror givetvis på att jag är spydig. Ja, jag ju förstås också jättespydig när jag berättar om min släkting som vid 40+, och dessutom efter en sterilisering, ändå lyckas bli gravid med en ny partner. Dumt, och framförallt spydigt, av mig att försöka ge dig lite hopp. Jag ber om ursäkt för det. Det ska inte upprepas.
Svar på tråden Skaffa barn med en ny man