Fått nytt jobb men bokat 2 veckor "semester" i juli
Hej,
Min man och jag bor i Sverige med vår snart 3 åriga dotter, han är från Italien och har sin familj där. Varje sommar åker vi dit och hälsar på dom med vår dotter. Vi har sedan några månader tillbaka bokat flygbiljetterna Turoretur i mitten på juli eftersom han hade semster då och jag med på mitt gamla tim jobb.
Jag fick nytt jobb som börjar i slutet på April och är inte helt säker på att jag kommer få åka! Vi har inte fått tillfälle än att träffa chefen på nya jobbet utan vi har bara fått anställningsbevis på mailen sen träffas vi när vi börjar. Då måste jag tala om det för honom, om jag inte får ledigt måste jag givetvis strunta i att följa med och då får ju dom åka själva!! Hur hade ni mammor känt att släppa iväg pappan och 3 åriga dottern själva till er Mans familj i ett annat land?
Jag oroar mig redan nu något fruktansvärt för att det kanske måste bli så! Jag vet ju att allt skulle gå bra, men jag kan inte låta bli att oroa mig :( Och min dotter är ju så liten så hon inte förstår varför inte jag följer med :(
Nee fy måtte jag få ledigt :( :(