Inlägg från: Anonym (ge dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ge dig)

Jobbproblem

skandalon skrev 2019-04-05 10:49:23 följande:
    Jag vill inte ge detaljer som avslöjar vad jag arbetar så det får bli allmänna exempel. 

T.ex. får jag som relativt nyanställd ta över andras jobb, det de gjort vissa delar eller förberett vissa delar. När jag gör det kommer ofta många önskemål från de som är beroende av resultatet och då blir jag beroende av de som jobbat med detta tidigare för att värdera vilka önskemål som är rimliga att genomföra. Här har jag ofta fått fel. Senast ägnade jag ett par arbetsdagar åt att försöka tillgodose ett sådant önskemål bara för att till slut inse att det var omöjligt. Det är helt orimligt att de två som tidigare arbetat med detta inte visste om det och ändå har jag blivit pushad av dem att fortsätta.

Ett annat exempel är att jag haft handledning för att lära mig nya arbetsuppgifter. I stort sett varje gång har jag hamnat i situationer med extrem mycket manuellt arbete för att återställa resultat. Detta trots handledningen, gärna också på fredag em med hintar om att man inte kan gå hem förrän det är klart.

Några gånger har mindre fel gått ut i produktion efter att jag haft handledning. Varje gång kommer det kraftfull feedback från ett flertal olika aktörer. Sedan skulle jag arbeta själv och gjorde en dundertabbe med 50 gånger så stor effekt. Då hörde ingen av sig utan jag upptäckte det själv. Det är klart att antalet mätpunkter är för få för att dra säkra slutsatser, men du förstår vad jag tänker och jag har så klart försökt hitta andra anledningar utan att hitta några (än).
    Låter onekligen som om det är du som gör fel, men pga du inte fått tillräckliga instruktioner.
Svar på tråden Jobbproblem