Jobbproblem
Jag har problem med jobbet. Undrar om någon har en idé om hur man kan hantera det på kort sikt. Jag fattar att jag i längden måste hitta ett nytt jobb, men det tar tid och jag behöver överleva under tiden.
Situationen är den att kollegorna och chefen driver med mig konstant genom att lura mig göra arbetsuppgifter som inte behövs. Chefen talar hela tiden om vilken arbetskapacitet jag har, men en stor del av det arbete som jag åker på att göra visar sig i efterhand vara onödiga. Det händer att jag genomskådar det på förhand, men ofta gör jag det inte och då har jag ändå lite erfarenhet i branschen.
Jag fattar inte ens vad de är ute efter. Det är tydligt att chefen vill jag ska jobba kvällar och helger, men det är ändå obegripligt eftersom det mesta jag åker på att göra är onödigt ändå. De tjänar ju inget på det. Dessutom menar alla att jag gör ett väldigt bra jobb. Det matchar inte riktigt. Om jag trodde att de ville bli av med mig hade varit lättare att förstå. Jag har gjort massor med motstånd också, bråkat med både chef och kollegor så de kan inte säga att det är lätt. Tvärtom bedömer jag det som de får lägga en hel del tid på detta ? så något får de ut. Ibland tycker de det är roligt, men jag tror inte det är huvudmotivet. Att kasta bort min tid verkar vara viktigt, men de betalar mig ju så varför inte ge riktigt arbetsuppgifter?
Egentligen skulle jag kunna kassera in lön och skita i det eftersom de betalar bra, men jag klarar det inte. Jag tar för illa upp av att bli lurad gång på gång fast jag är på min vakt, att så många är involverade och att de lägger så mycket tid på det. Det upptar dessutom väldigt mycket tankeverksamhet att försöka förstå vad som händer och jag fattar det inte.
Någon som känner igen sig eller har något tips.