Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

Jobbproblem

Menar du seriöst att din chef och ditt arbetslag snuvar företaget på "en anställd" bara för att driva med dig?

Du får prata med chefen ett steg högre upp, och med HR. Jag betvivlar attett företag avsiktligt har anställt en person bara för att driva med. Du ska nog också prata med fack och arbetsmiljöombud för detta är mobbing.

• BurningDiamond
    skandalon skrev 2019-04-04 08:21:34 följande:
    På en halv anställd i alla fall. Att prata med någon om mobbing är nog det mest meningslösa man kan göra. Fixa det själv är det enda som fungerar. Alla föraktar den som blir mobbad och det kommer sitta kvar för evigt så den vägen går jag inte. Dessutom är min upplevelse att företag inte alls räds rehabprocessen. Tvärtom så får de massa känslig information om medarbetare den vägen så sen är man helt fast i klorna på dem. Just nu och ett halvår framåt (minst) är vi överbemannade så företaget tar ingen direkt skada annat än att de får en illojal medarbetare för framtiden.
    Ja, om du nu inte vill bemöta problemet ser jag bara alternativet "lida i det tysta" som en fungerande lösning.
  • BurningDiamond
    Anonym (b) skrev 2019-04-04 13:07:47 följande:

Det här ska du ta med facket och be om hjälp. 

TS vil ju inte hantera problemet på sedvanlig väg, dvs via facket, högre chefer, HR eller arbetsmiljöombudet.
Svar på tråden Jobbproblem