Inlägg från: Stellan11 |Visa alla inlägg
  • Stellan11

BF december 2019

Vul börjar närma sig. Ska till bm först på tisdag morgon o ta de första proverna o sedan göra vul på eftermiddagen på gyn. Känner att kg ställt in mig på ett missfall o att jag vill komma dit få det bekräftat för att dvd-pelaren hjälp att få ut de innan vi ska utomlands den 11e maj :( sån tråkig känsla men efter både fullgångna graviditeter, tidiga missfall innan v12 o senare missfall efter v12 så känns de som att man lärt sig att känna vad som är bra eller dåligt :( behövde bara få skriva av mig!

• Stellan11

Eventuellt få hjälp... ska de stå!!

Stellan11 skrev 2019-04-14 21:18:21 följande:

Vul börjar närma sig. Ska till bm först på tisdag morgon o ta de första proverna o sedan göra vul på eftermiddagen på gyn. Känner att kg ställt in mig på ett missfall o att jag vill komma dit få det bekräftat för att dvd-pelaren hjälp att få ut de innan vi ska utomlands den 11e maj :( sån tråkig känsla men efter både fullgångna graviditeter, tidiga missfall innan v12 o senare missfall efter v12 så känns de som att man lärt sig att känna vad som är bra eller dåligt :( behövde bara få skriva av mig!

• Stellan11
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 10:00:06 följande:

Det blev inget ultraljud för mig idag, barnmorskan menade att det var för tidigt (vecka 7, 6+6). Får fortsätta vara orolig fram till på torsdag då jag ska till IVF-mottagningen.

Jag ska på vul imorgon 6+2. Tycker att dom bokat in de lite väl tidigt men vi får väl se, kanske får ett till om dom inte ser tillräckligt!
  • Stellan11
    Fian89 skrev 2019-04-15 10:34:31 följande:

Hur gör ni andra när det kommer till att färga håret nu när ni är gravida? Jag läste att man i Danmark avråder från att färga håret under graviditeten. Jag ringde barnmorskan som inte trodde det var någon fara att färga.. Jag tror jag kommer vänta till i vårt fall efter v. 12, kanske hela graviditeten.

Jag är frisör o har två friska barn där jag stått i hårfärg hela dagarna enda till förlossningarna startat :) jag tror du kan vara lugn att färga de någon gång under graviditeten, de går ju inte in genom hårsäckarna o påverkar barnet o skulle de vara så att de var inandningen som var farlig så skulle ju vi inte få jobba med de under graviditet som dessutom står med näsan rätt över färgen hela dagarna :)
  • Stellan11

Bara en vink till alla som skriver om kemikalier: vi frisörer står i det HELA dagarna, hela graviditen o vi föder också friska barn :) så att vara vid färgen någon enstaka gång under graviditeten ser jag själv som 0 risk, då borde ju vi bli sjukskriven direkt vid graviditet?! :)

• Stellan11
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 15:48:28 följande:

Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.

Skulle jag bli erbjuden så skulle jag göra :) inte just för downs syndrom utan snarare för de andra trisomeerna (13 o 18) kommer dock inte söka mig privat för de finns inte i närheten. Har inte gjort med dom två barnen jag har men känns som det vore bättre nu att kunna ställa in sig innan just eftersom vi redan har två barn :)
  • Stellan11

Precis gjort vul o fått sett ett pickande hjärta <3 dock inget jag tror på än ändå eftersom jag fått sett de tidigare innan missfallen också. Men känns bra at veta att allt står rätt till JUST NU iaf:)

• Stellan11

Enl sista mens 6+2 men enl mätning idag 5+6 så var kul att kunna se ett start hjärtljud ändå :)

Enmsik skrev 2019-04-16 16:17:04 följande:

Åh vad härligt! Hur långt gången är du? :)

• Stellan11

De var tveksamt om vi skulle se något nu i 6+2 o när hon mätte till 5+6 så var hon förvånad att vi lyckades se hjärtat så bra:) bm förberedde mig på att vi kanske inte såg något hjärta att jag då fick en ny tid om en veckan detta hade jag själv ställt in mig på redan innan också :)

Enmsik skrev 2019-04-16 18:40:49 följande:

Åh då kanske jag får se något också. Är på 5+2 när jag ska på VUL (har gått på letrozol osv så vet när jag hade ägglossning). Känns dock tidigt med 5+2 men ska mest se så att det sitter rätt då vi hade ett utomkveds i januari. men vore ju härligt om man skulle kunna se ett pickande hjärta redan då. :)

• Stellan11

Bara för att de är långhelg o vi ska spendera den i fjällen med hela min familj så är illamåendet värre än värst!! Tar mig inte upp ur soffan för att packa. Dock njuter jag något av det då jag fortfarande inte tror på en lyckad graviditet trots att jag fått sett ett pickande <3 på vul (har gjort de tidigare graviditeter i V8 också men de ändå inte gått vägen sen) kommer nog inte berätta för någon eller ens erkänna för mig själv fören möjligen efter rul isf! Haha. Hoppas alla får en toppen påsk!! :D

Svar på tråden BF december 2019