LBP91 skrev 2019-04-19 04:32:10 följande:
Har lite ångest över att jag inte känner mig gravid. Har ömma bröst fortfarande och ibland molvärk och så klart trött, hungrig och kissnödig hela tiden men skulle önska jag mådde illa eller nåt mer konkret symptom. Vi båda är så oroliga för missfall och speciellt pappan då jag har syskon som har dött pga komplikationer med min mammas graviditet. Ni som har fått göra tidigt VUL, hur bar ni er åt för att få tid? Bokade ni på privat klinik? Är ju bara i 5+4 så jag antar att man kanske inte ens kan se något men det skulle lätta så mycket på våran oro att få se hjärtat slå, även om det inte är någon garanti.
Skulle också vilja vara med i Facebook-gruppen men hittar inte den man ska söka på...
Skriv ett pm till mig med ditt namn så kan jag lägga till dig i fb-gruppen :) Jag var på tidigt UL. Ringde en privat klinik, men hon berättade att man faktiskt får göra ett tidigt UL i Sverige om man vill, mot vanlig landstingskassa. Jag har frikort så det blev gratis :) Verkar som om en del BM:or gärna håller inne med den infon har jag märkt...
Om jag kan lugna dig lite så har mina symptom också varit rätt vaga, väldigt likt det du beskriver, men det var ingen fara, fick se ett pickande litet hjärta i vecka 7+1 <3 Jag vet att det är svårt, men försök känna att du faktiskt är gravid, oavsett om du har mycket eller lite symptom. Är det meningen att det ska gå vägen så kommer det att göra det :) De flesta graviditeter resulterar ju faktiskt i bebisar, inte tvärtom :)
Vill nån mer gå med i FB-gruppen, PM:a era namn och gärna en beskrivning på profilbild utfall ni har ett vanligt namn.. så slipper jag skicka vänförfrågan till fel person. Det är först när vi är "vänner" som man kan få inbjudan i vår grupp :)
Kram till er alla!