BF december 2019
Det blev inget ultraljud för mig idag, barnmorskan menade att det var för tidigt (vecka 7, 6+6). Får fortsätta vara orolig fram till på torsdag då jag ska till IVF-mottagningen.
Det blev inget ultraljud för mig idag, barnmorskan menade att det var för tidigt (vecka 7, 6+6). Får fortsätta vara orolig fram till på torsdag då jag ska till IVF-mottagningen.
Vad ska du kolla? om hjärtat slår?
Jag har fått ett tidigt VUL inbokat i v.6 (5+2). men det är bara för att se så att det sitter rätt. så man ser förmodligen inte hjärtat hos mig då, säkert bara hinnsäcken. :)
Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.
Hur tidigt blev ni illamående?
Jag har haft en sån där lätt åksjukeillamående-känsla hela dagen igår och idag. Alltså ÄL+12 och +13. Gravid vecka 3+5. Är inte det lite tidigt..?
Tack för svar! Jag går in i v.5 idag. Mår illa när jag inte äter. Så fort jag tar något (vad som helst, te funkar också) blir det bättre.
Jag är bara lite orolig att jag ska gå upp för mycket i vikt. Är som startvikt 8 kg över min må-bra-vikt (fick konditionsträningsförbud samtidigt som jag slutade med p-piller och gick upp massa i vikt för att jag tyckte synd om mig själv och ett symptom av p-pillerstoppet var att jag var hungrig hela tiden).
Min mamma är kostrådgivare och den BM jag har skrivit in mig hos är expert på träning som gravid och hsr skrivit böcker om det. Så förhoppningsvis blir det bra, jag är bara lite orolig eftersom jag inte har världens bästa viljestyrka i vanliga fall och måste jag äta konstant för att inte må illa kommer det kanske gå åt pipan med vikten haha.
Nu åt jag vindruvor för 10 min sen och mår redan illa igen. Vatten har jag märkt gör det värre om jag inte äter samtidigt. Har inte varit gravid tillräckligt länge för att testa hur fet mat påverkar illamåendet dock, men har iaf inget sötsug just nu
Så otroligt lättat. Vi var på tidigt ultaljud idag. Trodde stt jag skulle kräkas av nervositet hela morgonen. Sen när vi väl fick se embryot på skärmen kunde jag inte hålla mig från att börja gråta. 12 mm och ett hjärta som slog i 150. Är i vecka 8 (7+2). Läkaren som gjorde Ultaljudet påstod att när vi tagit oss så långt och det ser så fint ut är risken för missfall ?bara? 3-4% kommande veckor. Det känns som om jag äntligen kan andas ut lite.
Åh vad skönt att höra!
Hoppas att du kan njuta litet av graviditeten nu :) Jag kände iaf att jag kunde slappna av lite mer efter att ha fått sett det där lilla hjärtat slå
Man får vara gnällig, det är en sån påfrestande omställning inuti kvinnans kropp. Dessa hormoner spelar en ett spratt! Jag måste också äta för att inte känna det där illamåendet. Svårt bara när man ibland är sugen på nåt och ibland inte alls
Det finns en medicin som heter Lergigan Comp, som också hjälper mot illamående, men som har koffein mm i sig, för att motverka tröttheten. Den brukar man få utskriven som gravid, den är mild. Jag äter den varje kväll för att sova, men min innehåller såklart inte de uppiggande ämnena :) Om inte Postafen fungerar bra utan att du blir för trött, kan du fråga om den istället <3
Jag har känt mig skräckslagen hela morgonen. Vaknade redan vid 4-tiden (klockan skulle ringa vid 5) av världens mensvärk/molvärk, kunde inte ligga still i sängen. Sen när jag legat vaken för länge blev jag hungrig och illamående, så fick gå upp och kräkas. Väl tillbaka i sängen började jag googla symtom på missfall, och blev först lugnare när det stod om smärta ner mot underlivet och krampsmärta, min smärta är mer huggande/konstant molande och strålar ut mot rygg och ben. Så när jag äntligen skulle försöka somna om lite började jag känna lite smärta mot underlivet. Smärtan försvann i alla fall tillfälligt, men så började den om vid 6-tiden. Tror min oro bara gör det hela ännu värre. Jag har ju känt av vad jag tror är växtvärk tidigare , men aldrig så här länge.