Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

BF december 2019

Jag ska egentligen och spola äggledarna på onsdag men v förklarliga skäl går ju inte det nu. Ringde och ombokade tiden för vi vill ändå få reda på resultatet av proverna vi redan tagit och då frågade hon om jag ville passa på att göra ett tidigt ul också :) längtar! Känns som en evighet att vänta i fyra veckor nu på att få se vår lilla skrutt.

Ska ringa Mvc snart men avvaktar lite.

Väljer mellan ett par olika i Gbg men är osäker på vilken jag ska välja.

• Värphönan
    Stellan11 skrev 2019-04-01 09:03:16 följande:

Hur mår ni alla? Några symtom? Jag tackar gud alla dagar jag slipper kräkas! Med yngsta sonen som är 1år kräktes jag varje dag, hela tiden, överallt i 9mån, blev väldigt tuffa månader men var ju ingen tvekan om att man var gravid iaf! Haha

Fy tusan! Håller tummar och tår att du slipper må så illa denna gången.

Jag har växtvärk i livmodern som kommer och går men det är ju en dans på rosor jämfört med att krama toaletten.

Annars så ömmar brösten lite, jag känner mig lite yr emellanåt och konstant en aningens åksjuk.

Har ju ingen aning om hur jag kommer reagera längre fram. Vi har bokat husbil på semestern i augusti och tänkt köra roadtrip i Norge och göra några lättare vandringar men min man är tveksam till om det är en bra ide längre.
  • Värphönan
    Chilin12 skrev 2019-04-03 16:46:16 följande:

Hej hej! Hoppar försiktigt in här. Fick ett ma i december o vecka 11, där fostret dött i vecka 8. Jag är 26 år, går in i vecka 7 imorgon. Har ett tvillingpar sedan innan, födda -14. Denna graviditet känns väldigt nervös, då jag verkligen längtar så efter ett tredje barn.

Vilket tufft besked förra gången, jag håller tummarna för att historien inte upprepar sig. Det kommer säkert gå bra denna gången Hjärta
  • Värphönan
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-05 18:17:23 följande:

Är det någon mer än jag som har sjuk molvärk i magen? Vet ju att det är växtvärk sedan tidigare barn men mindes inte alls att det kom såhär tidigt då (vecka 4).

Japp! Började lätt på äl+4 och sen har det fortsatt. Trodde mensen skulle komma tidigt eftersom värken normalt inte sätter igång mer än 1-2 dagar innan. Första dagarna tyckte jag det va hemskt med växtvärken. Är bortskämd med att knappt ha någon mensvärk. Nu känns det mer betryggande hehe.
  • Värphönan

Har ni börjar tänka på gravidförsäkring än?

Är lite osäker på hur man ska göra. Känns tidigt att betala för en innan man tagit sig igenom de första 12 veckorna?

• Värphönan
    Bella0612 skrev 2019-04-10 09:13:34 följande:

Hej tjejer! Stort grattis till era pluss!! Väntade tills mensen var 10 dagar sen med att testa för att minska risken för eventuell besvikelse och fick vårt efterlängtade plus igår! Gravid i vecka 6 ( 5+6) med BF 4/12 :D! Känns så overkligt!! Mår för övrigt bra än så länge. Känt av växtvärk och molande ett tag nu så har ju anat att jag är gravid. Tröttare än vanligt har jag också varit och lite mer svullen nedtill men annars inget annat. Lite stickningar i brösten som kommit de senaste dagarna men inget annat. Hur är fet för er andra? Vilka symtom har ni? Har ni ringt och bokat tid hos bm?

Grattis! Glad

För mig är det ungefär samma, lite lätt molvärk (börjar bli mer och mer sällan nu och inte lika kraftig smärta som runt tiden jag plussade). Det känns mest på ett ställe på vänster sida så funderar om den sitter mer till vänster.  Är också tröttare än vanligt, ungefär som när jag har en infektion i kroppen. Mått lite illa som att jag ätit förmycket godis men det har så gott som försvunnit helt. Halsbränna har jag däremot i tid och otid. Är mycket törstigare och är såååå sugen på salt. Fick provsmaka lite olika flingsalt i helgen och guuuu va gott det va haha.  Är i v 5+5 om jag ska gå efter senaste mensen. 

Har bokat tid hos bm och ska dit på onsdag morgon. Ska bli så spännande! Ska på ul v7+3 också. Har många tvillingar i släkten så det ska bli intressant att se hur många det är. Glad

• Värphönan
    z19 skrev 2019-04-10 17:32:31 följande:

Bim+1 idag

Hur mår alla som plussat? Testar ni fortfarande?

Fler som är rädda för kemisk grav?

Jag börjar iaf bli lugn... testen håller sig tydliga som tur är. Sist blev dem bara svagare o svagare.

Jag tog nog 6 test fördelat på 10 dagar hehe. Nu blir de starka direkt så enda gången jag kommer ta ett nu är om det känns som att något är fel.  Glad

• Värphönan
    Lillies skrev 2019-04-13 19:31:14 följande:

Någon mer som bokat in tidigt UL? Vi ska på ett på onsdag (är i vecka 7+1 då) för att lugna nerverna lite.. Är så nervös, om det är två eller kanske fler därinne.. Har PCO.. 

Vi ska på ul den 23/4. Kommer vara i v7+3 då. Är nervös och jättenyfiken för vad dom kommer hitta :)
  • Värphönan
    Lillies skrev 2019-04-14 16:49:46 följande:

Åh vad spännande :) Är det ditt första?

Ja :) men förhoppningsvis inte sista. Blir det tvillingar nöjer vi oss nog iof hehe. Har många tvillingar i släkten så jag ä lite nojjig. Hur underbart det ändå kan vara stundtals så har jag sett hur det tärt på vänner.
  • Värphönan

Jag har blivit så nojig. Har feber och har läst om att det är extr skadligt för fostrets utveckling i första trimestern. Bm sa att alvedon va okej när jag pratade med henne för några veckor sedan men samtidigt läser jag om att det kan ge nedsatt språkinlärning.

Tog iaf två alvedon igår kväll för att få ner febern för missformade käkar och hjärtproblem lät värre än ett klent ordförråd.

Jag va supertrött hela dagen igår men tog mig till gymmet en stund och sen blev det en promenad lite senare. Efter det sov jag resten av dagen. Tänkte att jag bara är gravidtrött, plus att jag typ inte åt något på lördagen för jag mådde så fruktansvärt illa hel dagen. Av nån anledning tog jag tempen och den va på 38,5 och gick uppåt, då förstod jag att jag inte bara va gravidtrött längre.

Nu är den nästan borta men som sagt jag är lite nojig. Ska ringa Mvc när dom öppnar tror jag. Nån som har erfarenhet av liknande?

Svar på tråden BF december 2019