Inlägg från: Stellan11 |Visa alla inlägg
  • Stellan11

BF december 2019

V6 idag o illamående från helvete:( klev upp med 1åringen i natt o då slog de till rejält! Kunde inte somna om o de är ihålllande. Har än så länge klarat mig från att krama toaletten men de känns som att historien från yngsta sonen kan upprepa sig med kräkningar i 9mån, konstant!! Hoppas på att de är ett gott tecken iaf <3 har skickat o bett om ett tidigt vul, väntar på svar från läkare!

• Stellan11

Ang illamående så kan jag bara berätta att första sonen visste jag inte om att jag var gravid fören i v17. Mådde inte illa en gång eller hade några som helst symptom, han är idag 8år :) efter de fick jag två MA, ett i v9 o ett i v13. Spydde då varje morgon o hade alla symtom man kunde. Ma i v13 hade vi även sett ett fullt friskt foster i V8 med tickande hjärta men de gick inte vägen ändå:( sonen som är 1år idag kräktes jag varje dag i 9mån. Så de kan skilja sig väldigt mellan graviditeter även om de går vägen eller inte :) men måste hålla med om att man känner sig mer gravid om man mår illa, trots mina erfarenheter! :)

• Stellan11

Jag har mått illa hela veckan men idag är värsta dagen, är dock i V5+0 idag! Förra graviditeten kräktes jag konstant i 9mån så jag tror jag förvärrar saken själv genom att bli stressad o nervös när jag börjar må illa. Var inge vidare att tuppa av av näringsbrist o uttårkning förra gången o allt de kommer tillbaka nu när man börjar må illa igen! Hoppas de blir bättre denna gång för oss :)

Anonym (Jossan) skrev 2019-04-07 20:32:22 följande:

Tack till er som svarade på mitt förra inlägg (om att få tråkiga kommentarer när man väntar fler barn). Kändes skönt att läsa era svar!!

Någon annan som börjat må illa tidigt?? Är liksom i vecka 4+0 idag och mår redan tokilla, särskilt morgon och kväll, med mina andra tre har det börjat runt vecka 6+0 (spytt fram till vecka 17-18 sen). Hade lite hoppats på att slippa detta vidriga mående, men men.

• Stellan11

Idag har det slagit till, frukosten kom upp lika snabbt som den kom ner! Tack o lov har jag mått bättre under dagen o inte behövt sprungit nå mer. Peppar peppar, håller de sig till bara mornarna får jag vara nöjd så de inte blir lika som förra gången! Hoppas detta iaf är ett gott tecken o ger något fint i slutändan<3

• Stellan11

Fått tid för vul på tisdag. Kommer bara vara i 6+2 enl mens så jag tycker de känns riskabelt tidigt för att kunna se något!! Har aldrig gjort så tidigt förr men måste ju lita på dom som skickat tiden att dom vet vad som är bäst :) någon annan som gjort vul så tidigt?

• Stellan11

Åh va kul :) hoppas på samma här och att min beräkning stämmer nu!

osofin skrev 2019-04-11 15:15:11 följande:

Jag gjorde VUL igår v 6+1. Såg hjärtat slå :)

• Stellan11

Åh hoppas det visar sig vada bra imorgon <3 vi har varit med några MA så har varit med om både positiva o negativa besked. Än så länge är jag väldigt avtrubbad o har inte tagit in denna graviditet då det då möjligen blir lättare att ta även ett dåligt beslut :(

Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.

• Stellan11

Här görs inga ultraljud/vul alls hos vår barnmorska så dit har jag inte ens ringt för att boka någon tid än, brukar bli inskrivning runt v13. Däremot har vi haft flera MA, ett senare som kom ut hemma då värkarna kom igång innan vi han till sjukhus o jag var ensam hemma med äldsta sonen. Vägrar gå igenom detta igen så med de så gjorde jag nu en egen vårdbegäran på 1177 o fick en tid direkt :)

Bella0612 skrev 2019-04-12 08:38:42 följande:

Läser att det är många som får göra vul tidigt. Hur kommer det sig? Bad ni om det? Hade gärna också hoppats på att få ett men fick inte tid förrän i mitten på maj! Beror det på landsting eller om man har barn sen innan eller vad? Vet ni andra? Jag kommer vara i vecka 12 vid första besöket.

• Stellan11

Det kan absolut bloda vid sex, slemhinnorna är mycket känsligare när man är gravid :) dock har jag bara fått färskt blod då men kanske är något gammalt som legat o inte kommit ut tidigare :)

LBP91 skrev 2019-04-13 10:22:45 följande:

Igår kväll när jag gick på toa kom det lätt bruna flytningar på pappret. Bara när jag torkar mig, inget i trosorna och likaså idag. Blev så klart orolig. Nån annan som har så, är i V 5 (4+5). Förstår ju att eftersom det är brunt är det gammalt blod som kommer ut men vill veta vad det kan beror på. Min temperatur är forfarande hög så jag tror inte jag behöver oroa mig jättemycket för missfall, jag har inte heller ont som man bör ha i så fall. Mår ju fortfarande illa på morgonen och har ömma bröstvårtor/bröst. Om det skulle vara blod från när ägget fäste så är det 17 dagar sedan, om man tittar på tempkurvan, tar det verkligen så lång tid för en nidblödning att komma ut? Eller kan det vara att man är lite extra ömtålig och att det kam blöda från när man har sex?

• Stellan11

[quote=79564067][quote-nick]Lillies skrev 2019-04-13 19:31:14 följande:[/quote-nick]Någon mer som bokat in tidigt UL? Vi ska på ett på onsdag (är i vecka 7+1 då) för att lugna nerverna lite.. Är så nervös, om det är två eller kanske fler därinne.. Har PCO.. [/

Ska på vul på tisdag, redan i v 6+2 så känns väldigt tidigt!! Dock känns de bra att få veta i tid om de ej skulle vara en levande graviditet :)

Svar på tråden BF december 2019