Inlägg från: dreamdancer |Visa alla inlägg
  • dreamdancer

BF december 2019

Tog ett test imorse (bim + 3) som visade ett väldigt starkt plus, han knappt blinka så var ett superstarkt plus där. Vilken chock och lycka. Har ni haft mycket symptom innan plusset? 

Jag har haft lite halvdana innan BIM. I princip bara lite yrsel. Dock vid BIM och nu dagarna efteråt har det varit mycket starkare symptom. Otroligt varm, känns som att jag ska brinna upp, och tar jag av mig kläder fryser jag. Precis som feber. Haft lite molvärk från och till och extremt tydliga ådror på brösten Glad

• dreamdancer
    oshark skrev 2019-04-15 17:37:39 följande:

Hur tidigt blev ni illamående?

Jag har haft en sån där lätt åksjukeillamående-känsla hela dagen igår och idag. Alltså ÄL+12 och +13. Gravid vecka 3+5. Är inte det lite tidigt..?

Jag har haft lite smått illamående nu idag på morgonen, efter frukosten. Var tvungen lägga mig igen en stund och då gick det så småningom över. Sen nu på eftermiddagen igen innan middagen. Tror det gått för länge mellan mina mål mat idag. Ska försöka småäta lite mer Tungan ute Inget överväldigande illamående hittills dock... Har kommit lite i vågor och sen gått över.
  • dreamdancer
    dreamdancer skrev 2019-04-15 17:50:47 följande:
    Jag har haft lite smått illamående nu idag på morgonen, efter frukosten. Var tvungen lägga mig igen en stund och då gick det så småningom över. Sen nu på eftermiddagen igen innan middagen. Tror det gått för länge mellan mina mål mat idag. Ska försöka småäta lite mer Tungan ute Inget överväldigande illamående hittills dock... Har kommit lite i vågor och sen gått över.
    Oh glömde tillägga, är i vecka 6 idag.
  • dreamdancer
    AnnahmedH skrev 2019-04-17 17:11:08 följande:

Hej! I morgon går jag in i v.7(6+0) och denna vecka har jag märkt att mycket har hänt i min kropp. Jag mår illa till och från och så har jag fått större och ömma bröst. Jag är svintrött på kvällarna (har somnat kl 20 en kväll och igår kväll kl 21 haha). Nu börjar jag känna mig gravid alltså. Men det var i v.8(7+0) som jag började blöda förra gången jag fick missfall så trots att det känns annorlunda i kroppen denna gång känner jag mig ändå inte säker. Det är som att jag ändå tror att det kommer att hända något. Känner någon igen sig?

Håller verkligen med om galen trötthet. Är trött konstant trots att jag sover typ 9-10 h per natt. Har gått och lagt mig vid 20 varje kväll Oskyldig
  • dreamdancer
    Anonym (S) skrev 2019-04-19 11:06:50 följande:

Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(

Försök tänka att en ganska stor procent INTE får missfall. Så försöker jag tänka varje dag Hjärta Det är ingen garanti att det inte händer mig, men det hjälper mig att tänka och känna positivt i alla fall. 
  • dreamdancer
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-22 20:25:32 följande:

Förlåt men nu kommer det gnäll...

Mår så jävla illa och är bara i vecka 6+2, vet att jag kommer må såhär till iaf vecka 14 då jag gjort det under mina tidigare graviditeter. Tänk er den värsta bakfyllan ever, eller när man är riktigt riktigt magsjuk - SÅ kasst mår jag. Urk. Vill inte ens vara gravid mer känner jag för det är SÅ jobbigt att må såhär, tänker på att jag mår extremt illa HELA tiden, får kväljningar stup i ett, vill bara gå och gräva ner mig eller lägga mig i en hög och grina.

Enda gången jag inte mår dåligt är när jag äter mat (och då menar jag typ grönsaker, bönor, fisk, frukt, mackor med hummus/kyckling/tomat, keso, sallad, blåbärssoppa etc, fet mat eller pasta/pizza/socker spyr jag av) men problemet är ju att man blir mätt tillslut och då kommer illamåendet tillbaka. HUR FAN SKA MAN STÅ UT????

Så. Enough med gnäll från mig ;p

Kram Hjärta  Småät så ofta du kan om du mår bättre av det. Fick tips av en kompis tidigare att frysa in vindruvor som man kan ta fram och suga på, alternativt att suga på nån hård godis, typ turkiskpeppar. 

Jag har haft lite illamående från och till, och det är värst på morgonen. Nu känner jag mig ganska okej igen... 

• dreamdancer

Nästan lite humoristisk hur känslig man blir för allt...

Imorse råkade jag ta en lite för tjock ostskiva på mackan och höll på att spy pga det. Känner också lukter jättestarkt överallt, min kollega hade en gammal banan inne på sitt kontor och jag höll på att spy av lukten av den. Hungrig hela tiden men ändå inte, bara sugen på friska "fräscha" grejer. Mycket juice och frukt. Blev så sjukt sugen på apelsiner idag att jag knappt kunde hålla mig från att slita upp påsen innan jag kom hem från affären haha.

• dreamdancer
    Anonym (Barnmorskestudent) skrev 2019-04-28 15:19:54 följande:

Det eviga dåliga samvetet!

Innan graviditet: OM jag blir gravid igen ska jag "sköta mig", jag ska äta nyttigt och näringsrikt och röra på mig varje dag. 

Nu gravid v.8 (tror jag): As trött, rör inte på mig om jag inte absolut måste, bara sugen på skräpmat.

Jag hoppas verkligen att det vänder runt v.12. Vill inte provocera någon men detta är mitt 4:e barn och alla vet vi väl fördelarna med det mer hälsosamma alternativet haha. Men men...jag "unnar" mig detta nu några veckor till. 

Hur har ni andra det på den fronten? Kram 

Är också i v.8 och idag har illamåendet verkligen tagit fart. Bara fått i mig honungsmelon, ett äpple och lite salta kex och vatten ???? Är trött dygnet runt så jag gör i princip ingenting förutom att jobba och sedan vila så fort jag är hemma. Tänkte försöka mig ut på en promenad idag och få lite frisk luft.
  • dreamdancer
    Anonym (Barnmorskestudent) skrev 2019-04-28 16:14:55 följande:
    Jag mådde mer illa förra veckan, känner av det fortfarande men kräks inte...har inte gjort någon gång än under denna graviditet, som tur är. Tröttheten är densamma här, har praktik just nu och känner mig som en zombie och mindre aktiv student. hoppas du får i dig mer mat snart och att illamåendet lugnar sig. 
    Illamåendet har varierat lite för mig också. Idag är faktiskt första dagen som jag mått illa i princip hela dagen, tidigare har jag mest mått illa på morgonen. Första spyan kom idag också. Bläää :) 
  • dreamdancer
    Honsomlängtar skrev 2019-04-29 11:45:06 följande:

Gick in i vecka 9 idag och rasar hitills bara i vikt pga spyor och illamåendet.

Vet att de inte är farligt för min del då jag redan var på en övervikt men känns ändå jobbigt för är rädd att inte ärtan ska få sin näring.

Nån annan här som gått ner :(?

Gissar att jag kanske gått ner lite. Spyr också och får inte i mig särskilt mycket. Mest saft och frukt. Men jag tror inte det ska vara någon fara. Oroa dig inte! 
  • dreamdancer
    Fian89 skrev 2019-04-29 18:19:07 följande:

Idag har jag testat åksjukearmband och Postafen (åksjuketabletter) mot illamåendet OCH JAG HAR KUNNAT ÄTA EN HEL MIDDAG OCH MÅR BRA EFTERÅT!! Tips till er som inte testat.

Ska köpa Postafen idag. Jag vet inte om jag har fel ?taktik? men jag fixar verkligen inte att gå runt och må så fruktansvärt illa, så jag spyr när det blir för mycket. Oftast har jag mått bättre efteråt hittills. Däremot blir man ju så himla klen av att spy varje dag... Har dock kunnat få i mig mer på eftermiddagarna. Hur gör ni? ?Sväljer bort??
  • dreamdancer
    Anonym (Em) skrev 2019-05-17 22:43:34 följande:
    Haha du misstar dig eller så måste du vara längre gången om du känner bebisen röra sig. Hen är som sagt max 6 cm i den veckan :p

Det verkar som att du bara är här inne för att rätta eller ifrågasätta andra. Så onödigt och framförallt otrevligt. Berätta något om din egen graviditet istället för att hacka på vad alla andra skriver istället :) 

Svar på tråden BF december 2019