Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 15:48:28 följande:
Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.
Vi ska göra kub men mest för att vara förberedda. Om det visat högrisk har vi pratat om att gå vidare bara för att se vad det är (om det är något). För oss är det självklart att vi kommer behålla vårt barn om det visar sig vara trisomi 21 (downs syndrom). Det finns ju dock allvarliga trisomier som kan göra att barnet inte överlever utanför magen osv. Då kanske vi funderar över våra valmöjligheter. Men så långt det går vill jag ha min bebis oavsett. <3
Till er som är oroliga över downs syndrom. Gå in på
Instagram och kolla på juliabergman_ . Hon har världens finaste och goaste pojke som heter Milan, som har downs syndrom. Jag tänker även att ett barn är ett barn. Känner att jag skulle ändå vara lyckligt lottad om jag fick en så go pojke (eller flicka) som han. :)