Inlägg från: FruBu |Visa alla inlägg
  • FruBu

BF december 2019

Hej och grattis till alla plus.

Jag plussade tidigare i veckan, tog då ett digitalt test som visade 3+, blev fundersam för jag borde inte vara så långt gången så det skulle visa 3+ någon som varit med om liknande?

En annan fråga är om någon av er tidigare fått ett planerat snitt. Hur gjorde du för att få det?

• FruBu

Jag är också sugen på att få igång förlossningen. Inte än men runt vecka 38 får den gärna starta. Jag har kört på hallonbladste tidigare men inte kommit igång tidigare men har haft enkla och snabba förlossningar. Tror det hör ihop :)

• FruBu

När går ni hem från ert arbete? Jag har gått ner i tid och det är så skönt :) beräknad 16/12.

• FruBu

Jag går hem på heltid sista november. Känns skönt att ha någon vecka innan bebisen kommer att vila och ta det lugnt.

Hur tänker ni kring studien som fick avbrytas pga att barn dog då de låg kvar i magen för länge. Sex barn dog då mamman skulle vänta till vecka 42 för att bli igång satt. Jag vill helst ha lite innan bf om jag får välja men inte en dag längre än 40+6. Efter studien har många sjukhus ändrat från just vecka 42 till 41 för igångsättning.

• FruBu
    Anonym (Puff) skrev 2019-11-15 09:26:36 följande:

Jag tänker lite att det inte var någon överraskning... Iaf sen jag plussade har jag läst att man vill bli igångsatt snabbt om man går över tiden pga ökad risk att barnet dör i magen. Det är synd att riktlinjer tar tid att få igenom på nationell nivå, alla lär ju ändra sina rutiner efter detta men det kan variera över landet och så ska folk som går in i v42 gå och vara megaoroliga :/

Ja verkligen synd att det ska ta sån tid. Jag tror också att det kommer ändras överallt. Jag vill gärna få någon vecka innan bf.
  • FruBu
    jojjea skrev 2019-11-16 10:26:28 följande:

Här där jag bor har de inte ändrat sina rutiner (ännu) vad jag kunnat läsa mig till i alla fall. Så jag hoppas verkligen att det kommer igång av sig själv senast i v 41. Har nästa tid hos bm i v 40 så ska prata med henne då om inget hänt innan dess.

Jag frågade om min bm kunde göra en hinnsvepning när det började närma sig. Hon sa att det går om man är mogen för det så låt din bm kolla om hon/han kan genomföra en :) jag är tveksam till att de ändrat här hos mig också. Så jag kommer trycka på hinnsvepning när det går.
Svar på tråden BF december 2019