Inlägg från: Aquariana |Visa alla inlägg
  • Aquariana

BF december 2019

Lillies skrev 2019-04-14 20:02:59 följande:

Jag är i vecka 7 (6+5) idag. Har börjat frysa så sjukt mycket.. Nån mer som huttrar mer än vanligt nu?

Såå svullen om magen också. Är smal i grund och botten men denna graviditet syns ju redan på magen, pga svullnaden. Det får gärna lägga sig lite, vill inte gå ut med det förrän det gått lite tid :) 

Nån mer som tycker att symptomen kommer och går? Ibland är det brösten som ömmar, ibland kan jag ana ett illamående. Hunger DELUXE 

Jag har exakt samma! Fryser som faaan hela tiden just nu haha. Har precis blivit gravid igen direkt efter missfall, så osäker på vecka just nu men tror jag är i 5 eller 6. Har också symtom som kommer och går. Speciellt ömma bröst och lite illamående. :)
  • Aquariana

Någon mer som blivit attackerad av finnar? Jag får normalt inte finnar. Nu är dom överallt känns det som. På halsen, bröstet och pannan.. Kan man skylla på graviditeten eller är det bara min dåliga hudvårdsrutin? Haha 

• Aquariana

Åhh måste bara skriva av mig lite. Fick missfall i vecka 10 i februari, och blev gravid igen direkt efter. Igår gick vi på tidigt UL i vecka 8+6. Kan vara det sjukaste att få se en liten krabat som sprattlade(!) och ett hjärta som slog så fint! Lyckan är total!! Kan fortfarande inte tro att den lille ligger inne i magen just nu.. :?)

26 år, första barnet <3

• Aquariana

Jag gick med i FB gruppen ?BF december 2019 Sverige? efter att körsbärsdalen inte svarat mig heller. Bra och aktiv grupp! Cirka 210 medlemmar so far! :)

• Aquariana
    Jeahla skrev 2019-05-11 19:40:00 följande:

Attention!!! Jag provar igen, vet någon om det finns en fb grupp? :)

Jag och många andra är med i BF december 2019 Sverige :)
  • Aquariana
    Ingentingviktigt skrev 2019-05-12 09:28:17 följande:

Är det någon här som gjort Kub-test tidigare eller förstått hur det går till? Vi får betala det själv eftersom jag är under 35, så jag har bokat in privat. Först har jag fått en tid för blodprover och sen 10 dagar senare för ett ultaljud. Görs något snabbt ultaljud när de tar blodproverna för att veta att embryot har växt som det ska? Får man svar direkt vid ultaljudet då även blodproverna borde vara klara då?

Jag har börjat oroa mig så mycket för testet, det är desssutom mitt i veckan, så ska jobba 3 dagar efter ultraljudet. Jag har fortfarande känt lite illamående i veckan, och kräkts lite. Brösten är pyttelite ömma, känns bara om jag tar på sidorna. Tröttheten har nästan helt försvunni, i natt somnade jag vid 2, hade iofs sovit middag på dagen. Min tröga tarm har verkligen försvunnit. Jag kissar väldigt mycket på morgonen, men går inte upp på nätterna längre. Har känt lite molvärk i svanskotan på morgonen, men ingen riktig växtvärk i magen som tidigare veckor. Tycker även min mage borde vara större då jag ätit så mycket för att lindra illamåendet. Är i vecka 11 (10+5).

Man gör blodprovet och sen UL några dagar senare som du säger. Det görs inget UL precis efter blodprovet tyvärr. Eftersom du gör blodprovet tidigare än UL så ska du få svar samma dag som du gör ditt ultraljud :). (Har inte hunnit göra min KUB än men det är så jag förstår det)

Förstår din oro, men tror att du kan vara lugn. Som jag förstått är det inte konstigt att symtomen lugnar ner sig vid den här tiden. Kallas tydligen för ?spök-veckorna?.
Svar på tråden BF december 2019